مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نسبت به آموزش مهارت های بالینی در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال94

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 225

چکیده

 آموزش بالینی فرآیندی پویاست که درطی آن دانشجویان, با حضور بر بالین بیمار به تدریج, تجربیاتی کسب می کنند و در تعامل با استاد و بیمار, مفاهیم آموخته شده را در عمل بکار می گیرند. دانشجویان به عنوان گروه هدف اصلی در آموزش بالینی, یکی از بهترین گزینه ها برای ارزشیابی این فرآیند و برنامه ریزی های آتی جهت بهبود آن هستند, لذا هدف از این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی اهواز بود. پژوهش حاضر, یک مطالعه توصیفی مقطعی و جامعه آماری آن دانشجویان سال ششم بود. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه و شیوه گردآوری آن, به صورت میدانی بود. داده های حاصل از پرسشنامه با بکارگیری آمار توصیفی و تست کروسکال والیس با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 19 تجزیه و تحلیل شد. در این بررسی30 نفردانشجو (17 مرد و 13 زن) با میانگین سنی 442/0± 30/26 سال شرکت داشتند. ارزشیابی اساتید در بخش های مختلف تقریباً در حد قابل قبول و متوسط قرار داشت اما برنامه های آموزشی و امکانات آموزشی ضعیف ارزیابی شدند. از نظر دانشجویان بخش های بیماری های دهان و اطفال دارای بهترین عملکرد و بخش های پروتز ثابت و جراحی دارای ضعیف ترین عملکرد بودند. بطور کلی برنامه های آموزشی دانشکده نی ز به بازبینی مجدد دارد و امکانات آموزشی باید افزایش یابند تا به حد مطلوب برسند. اساتید نیز نیاز به بازآموزی مجدد داشته, تا به سطح خوب برسند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانه مسجدی، ماشااله، بصیر، لیلا، شهرویی، صدراله، و خانه مسجدی، سمانه. (1396). ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نسبت به آموزش مهارت های بالینی در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال94. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(2 )، 217-225. SID. https://sid.ir/paper/228902/fa

    Vancouver: کپی

    خانه مسجدی ماشااله، بصیر لیلا، شهرویی صدراله، خانه مسجدی سمانه. ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نسبت به آموزش مهارت های بالینی در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال94. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(2 ):217-225. Available from: https://sid.ir/paper/228902/fa

    IEEE: کپی

    ماشااله خانه مسجدی، لیلا بصیر، صدراله شهرویی، و سمانه خانه مسجدی، “ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نسبت به آموزش مهارت های بالینی در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال94،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 2 ، pp. 217–225، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button