مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در عملکرد شغلی بر اساس الگوی CIPP

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 89

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 آموزش مداوم و توسعه حرفه ای عملکرد نیروی انسانی را ارتقا و پویایی سازمان را در پی خواهد داشت. تحقیق حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای و عملکرد شغلی بر اساس الگوی سیپ انجام شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه اعضای هیات علمی، مدیران و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان به تعداد 143 نفر در سال تحصیلی 97-96 بود. بدین منظور تعداد 103 نفر به عنوان حجم نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی – همبستگی است. آزمودنی ها به دو پرسش نامه ارزشیابی اثربخشی استافل بیم (2007) و عملکرد شغلی واتسون (1995) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش حداقل مربعات جزئی آزمون مدل های اندازه گیری انعکاسی (آلفا کرونباخ، روایی واگرا و همگرا، بار عاملی)، مدل های ساختاری (ضرایب معناداری z / t-values و معیار R Squares یا R2) با استفاده از نرم افزار Smart-PLS و SPSS 24 استفاده شد. یافته-های پژوهش نشان داد آموزش بالندگی حرفه ای در چهار مؤلفه ارزشیابی زمینه، درون داد، فرایند و برون داد با ضریب مسیر 065/58 و ضریب تعیین 83/0 بر عملکرد شغلی اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان اثربخش است. رابطه اثربخشی آموزش بالندگی با عملکرد شغلی با بار عاملی، میانگین واریانس استخراجی و روایی همگرا بالای (4/0)، ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بالای (7/0)، ضرایب معناداری z بالای (96/1)، با ضریب تعیین (R2) و نیکویی برازش (GoF) مناسب (605/0) مورد تأیید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده مهسا، نارنجی ثانی، فاطمه، و میرکمالی، سیدمحمد. (1398). بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در عملکرد شغلی بر اساس الگوی CIPP. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(ویژه نامه )، 79-89. SID. https://sid.ir/paper/228912/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده مهسا، نارنجی ثانی فاطمه، میرکمالی سیدمحمد. بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در عملکرد شغلی بر اساس الگوی CIPP. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(ویژه نامه ):79-89. Available from: https://sid.ir/paper/228912/fa

    IEEE: کپی

    سیده مهسا موسوی، فاطمه نارنجی ثانی، و سیدمحمد میرکمالی، “بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در عملکرد شغلی بر اساس الگوی CIPP،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. ویژه نامه ، pp. 79–89، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button