مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل اشتیاق تحصیلی برمبنای راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با میانجی گری باورهای انگیزشی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 140

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تدوین مدل اشتیاق تحصیلی برمبنای راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با میانجیگری باورهای انگیزشی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه سه کرمانشاه بود. روش پژوهش, همبستگی(معادلات ساختاری) و جامعه آماری, شامل تمامی دانش آموزان دختر ناحیه سه کرمانشاه بود. از بین دانش آموزان 375 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و روش نمونه گیری روش طبقه ای نسبتی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه اشتیاق تحصیلی ( پنتریج و همکاران, 1991), پرسشنامه آگاهی فراشناختی (مختاری و ریچارد, 2002), پرسشنامه راهبردهای یادگیری (فلاول مایر-وین اشتاین, 1988) و پرسشنامه باورهای انگیزشی (پنتریچ و دی گروت, 1990) بود. داده های به دست آمده, به روش رگرسیون چندگانه و الگویابی معادله ساختاری آزمون شد. یافته ها: نتایج نشان داد راهبردهای یادگیری به صورت مستقیم قدرت پیش اشتیاق تحصیلی را دارند. اما آگاهی فراشناختی به صورت مستقیم قدرت پیش بینی اشتیاق تحصیلی را ندارند. همچنین باورهای انگیزشی به طور سهمی نقش واسطه ای بین راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با اشتیاق تحصیلی را دارد. مدل مفهومی پژوهش با داده های گرد آوری شده برازش مناسبی دارد و در سطح5 0/0 معنادار و مورد تأیید می باشد بنابراین محیط های آموزشی باید به دنبال پرورش سازه های مرتبط با اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، فریده، جدیدی، هوشنگ، یاراحمدی، یحیی، و اکبری، مریم. (1398). تدوین مدل اشتیاق تحصیلی برمبنای راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با میانجی گری باورهای انگیزشی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(ویژه نامه )، 125-140. SID. https://sid.ir/paper/228916/fa

    Vancouver: کپی

    همتی فریده، جدیدی هوشنگ، یاراحمدی یحیی، اکبری مریم. تدوین مدل اشتیاق تحصیلی برمبنای راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با میانجی گری باورهای انگیزشی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(ویژه نامه ):125-140. Available from: https://sid.ir/paper/228916/fa

    IEEE: کپی

    فریده همتی، هوشنگ جدیدی، یحیی یاراحمدی، و مریم اکبری، “تدوین مدل اشتیاق تحصیلی برمبنای راهبردهای یادگیری و آگاهی فرا شناختی با میانجی گری باورهای انگیزشی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. ویژه نامه ، pp. 125–140، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228916/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button