مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,007
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 152

چکیده

 این پژوهش با هدف آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان) انجام شده است. مرکز ثقل حوزه ی برنامه درسی و دانشگاه فرهنگیان, فرایند تدریس است. این پژوهش کیفی و از نوع تحلیل گفتمان است. در این روش برای جمع آوری اطلاعات از گفتگوها و مصاحبه های غیرساختاری با دانشجویان دختر و پسر استفاده شد. روش انتخاب شرکت کنندگان, نمونه گیری هدفمند ملاک-محور است, تعداد شرکت کنندگان 32 نفر است که به حد اشباع رسید. گپ و گفت ها پیاده و سپس با فرایند کدگذاری در سه سطح مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در بعد ساختار دانشگاه؛ استفاده از معلمان و دبیران مجرب در کنار استادان, مختلط بودن دانشگاه و. . . در بُعد فرایند تدریس, ضعف استادان در حرفه ی معلمی, تدریس از روی متن کتاب و بسنده کردن کلاس ها به روش کنفرانس و. . . در بُعد ارزشیابی استادان, بسنده کردن آنان به آزمون های پایانی و. . . در بُعد دانشجویان؛ اطمینان آنان به آینده ی شغلی منجر به عملکرد کمتر, کمبود انگیزه های دانشجویی و. . . در بُعد منابع کالبدی, فقدان فضای فکری و مطالعاتی, کمبود همایش های داخلی و خارجی و. . . باید مورد مداقه بیشتری قرار گیرد تا معلمان حرفه ای تربیت شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقیه، مجید، کشتی آرای، نرگس، و رحمانی، جهانبخش. (1398). آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(ویژه نامه )، 141-152. SID. https://sid.ir/paper/228919/fa

    Vancouver: کپی

    نقیه مجید، کشتی آرای نرگس، رحمانی جهانبخش. آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(ویژه نامه ):141-152. Available from: https://sid.ir/paper/228919/fa

    IEEE: کپی

    مجید نقیه، نرگس کشتی آرای، و جهانبخش رحمانی، “آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرایند تدریس از دیدگاه دانشجویان (استان اصفهان)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. ویژه نامه ، pp. 141–152، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button