مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه مدرسان و دانشجویان از عوامل موثر بر «ارزشیابی مدرس توسط دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد: 1391

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 26

چکیده

 این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه مدرسان و دانشجویان در مورد عوامل موثر بر ارزشیابی مدرس توسط دانشجو به صورت توصیفی مقایسه ای از نوع مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1391 انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه, شامل تمامی مدرسان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد, که تعداد 120 نفر از مدرسان شاغل در دانشگاه و 120 نفر از دانشجویان همین دانشگاه به صورت نمونه گیری طبقه ای مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان توسط دو پرسش نامه مشابه ولی مجزا و در دو بخش جمع آوری شد. پرسش نامه ها به صورت جمع ایفا برای دانشجویان و خود ایفا برای مدرسان توزیع و گردآوری گردید. پرسش نامه مورد استفاده در این مطالعه, محقق ساخته بوده است که روایی و پایایی آن توسط محقق سنجیده شده است. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری SPSS, با استفاده از آزمون های آماری تی و مان ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. عوامل موثر بر ارزشیابی مدرس از دیدگاه مدرسان و دانشجویان به ترتیب اولویت عبارت بود از: حیطه مهارت آموزش تئوری مدرس, حیطه مهارت آموزش عملی مدرس, حیطه خصوصیات مربوط به مدرس (فردی, شخصیتی و ارتباطی) و حیطه خصوصیات مربوط به دانشجو. هر چند نتایج به دست آمده نشان از تشابه بین دیدگاه واحدهای مورد مطالعه دارد, اما اختلاف آماری معناداری بین دیدگاه مدرسان و دانشجویان وجود دارد. به طوری که سطح نمرات مدرسان در هر یک از حیطه ها نسبت به دانشجویان بالاتر است. انجام ارزشیابی مدرسان توسط دانشجویان و بازخورد آن به مدرسان فرآیندی است که به بهبود تدریس در ارتقای نظام آموزشی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کلانی، زهره، افشاری، فریبا، سهرابی، زهره، و مظلومی محمودآباد، سیدسعید. (1394). مقایسه دیدگاه مدرسان و دانشجویان از عوامل موثر بر «ارزشیابی مدرس توسط دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد: 1391. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(1)، 18-26. SID. https://sid.ir/paper/228934/fa

    Vancouver: کپی

    کلانی زهره، افشاری فریبا، سهرابی زهره، مظلومی محمودآباد سیدسعید. مقایسه دیدگاه مدرسان و دانشجویان از عوامل موثر بر «ارزشیابی مدرس توسط دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد: 1391. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(1):18-26. Available from: https://sid.ir/paper/228934/fa

    IEEE: کپی

    زهره کلانی، فریبا افشاری، زهره سهرابی، و سیدسعید مظلومی محمودآباد، “مقایسه دیدگاه مدرسان و دانشجویان از عوامل موثر بر «ارزشیابی مدرس توسط دانشجو» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد: 1391،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 1، pp. 18–26، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button