مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اساتید پزشکی و دندان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 66

چکیده

 یکی از ابتکارات در زمینه آموزش, سیستم یادگیری به کمک همتایان می باشد که در آن دانشجویان در نقش استاد و یا کمک کننده به اساتید ظاهر می شوند. با توجه به مزایای این سیستم, هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه اساتید دانشکده پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص مزایای بالقو ه سیستم یادگیری به کمک همتایان است. پژوهشگران با استفاده از یک بررسی متون گسترده اقدام به طراحی پرسش نامه ای در خصوص مزایای سیستم آموزشی یادگیری به کمک همتایان نمودند. 214 نفر از اساتید دانشکده پزشکی و دندان پزشکی بابل که به صورت تصادفی انتخاب شدند, در این مطالعه مشارکت کردند و داده های به دست آمده با استفاده از آنالیزهای آماری T یک نمونه ای مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان داد که این سیستم بیشترین تاثیر را بر تقویت اعتماد به نفس دانشجو (50%), تقویت مهارت ارتباطی دانشجو (48.5%) دارد. بر اساس یافته ها, می توان نتیجه گرفت که اساتید پزشکی و دندان پزشکی موافق مزایا و انجام این سیستم هستند و اجرای این سیستم می تواند منجر به تربیت نیروی انسانی توانمند گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سیدمجیدی، مریم، جودی، رضا، خفری، ثریا، و جهانیان، ایمان. (1394). بررسی دیدگاه اساتید پزشکی و دندان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(1)، 61-66. SID. https://sid.ir/paper/228942/fa

    Vancouver: کپی

    سیدمجیدی مریم، جودی رضا، خفری ثریا، جهانیان ایمان. بررسی دیدگاه اساتید پزشکی و دندان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(1):61-66. Available from: https://sid.ir/paper/228942/fa

    IEEE: کپی

    مریم سیدمجیدی، رضا جودی، ثریا خفری، و ایمان جهانیان، “بررسی دیدگاه اساتید پزشکی و دندان پزشکی در خصوص اثرات بالقوه سیستم آموزش به کمک همتایان در دانشگاه علوم پزشکی بابل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 1، pp. 61–66، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228942/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button