مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 19

چکیده

 این پژوهش به بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت پرداخته است. کتاب های علوم تجربی پایه های اول, دوم و سوم به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از روش تحلیل محتوا به شکل تجزیه و تحلیل کمی استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داده است, اهدافی که برای دستیابی به سطح آفریدن از حیطه شناختی, پیش بینی شده حدود 6.5 درصد کل اهداف را تشکیل می دهد. بنابراین می توان استنباط کرد که تنظیم کنندگان اهداف دروس علوم تجربی دوره ابتدایی به سطوح بالای حیطه شناختی توجه کافی ننموده اند و شرایط را برای بروز خلاقیت, کمتر مدنظر قرار داده اند. این درحالی است که سطوح دانش و فهم و درک, بیشترین درصد اهداف را به خود به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که اهداف کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی ضروری است که مورد تجدید نظر قرار گیرد و سهم اهدافی که سطوح بالاتر یادگیری شناختی و تفکر اخلاق را در بردارند, افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، رضا. (1395). بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(ویژه نامه)، 12-19. SID. https://sid.ir/paper/228959/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی رضا. بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(ویژه نامه):12-19. Available from: https://sid.ir/paper/228959/fa

    IEEE: کپی

    رضا کاظمی، “بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. ویژه نامه، pp. 12–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button