مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,150
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پیشرفت تحصیلی، نگرش به تحصیل، انگیزش پیشرفت و نگرش فناورانه دانش آموزان در کلاس های دارای فناوری

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 110

چکیده

 این مطالعه با مقایسه عملکرد دانش آموزان در کلاس های با امکانات فناوری و فاقد فناوری به این سوال پاسخ می دهد که آیا پیشرفت تحصیلی, عملکرد تحصیلی, انگیزش پیشرفت و نگرش به فناوری دانش آموزان در این دو وضعیت آموزشی (دارا و فاقد فناوری), تفاوت دارد یا خیر؟ و آیا کلاس های دارای فناوری, می تواند متغیرهای پیشرفت تحصیلی, عملکرد تحصیلی, انگیزش پیشرفت و نگرش به فناوری دانش آموزان را پیش بینی کند؟ این مطالعه به روش توصیفی پیمایشی انجام شد. جامعه آماری همه دانش آموزان دوره متوسطه شهر قم و نمونه آماری 600 نفر به صورت تصادفی هدفمند انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری نمره معدل برای پیشرفت تحصیلی, نمره درس فناوری برای نگرش به فناوری, پرسش نامه نگرش به تحصیل مک کوچ و سیگل و انگیزش پیشرفت هرمنس که دارای روایی و پایایی مطلوب هستند بود. میانگین نگرش به فناوری, پیشرفت تحصیلی, انگیزش پیشرفت و نگرش به تحصیل در کلاس های دارای فناوری, بالاتر از کلاس های با وضعیت آموزشی بدون فناوری است. کلاس های دارای فناوری, در تقویت نگرش به فناوری, پیشرفت تحصیلی, انگیزش پیشرفت و نگرش به تحصیل؛ تاثیر معناداری داشته اند. کلاس های دارای فناوری, در تبیین نگرش به فناوری (11. 5 درصد), در تبیین پیشرفت تحصیلی (16 درصد), در تبیین انگیزش پیشرفت (16. 6 درصد) و در تبیین نگرش به تحصیل (5. 4 درصد)؛ تاثیر معنادار داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، محمدتقی، صابری، هائیده، گنجی، حمزه، و پاشاشریفی، حسن. (1396). پیش بینی پیشرفت تحصیلی, نگرش به تحصیل, انگیزش پیشرفت و نگرش فناورانه دانش آموزان در کلاس های دارای فناوری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(ویژه نامه )، 102-110. SID. https://sid.ir/paper/228965/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی محمدتقی، صابری هائیده، گنجی حمزه، پاشاشریفی حسن. پیش بینی پیشرفت تحصیلی, نگرش به تحصیل, انگیزش پیشرفت و نگرش فناورانه دانش آموزان در کلاس های دارای فناوری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(ویژه نامه ):102-110. Available from: https://sid.ir/paper/228965/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی غلامی، هائیده صابری، حمزه گنجی، و حسن پاشاشریفی، “پیش بینی پیشرفت تحصیلی, نگرش به تحصیل, انگیزش پیشرفت و نگرش فناورانه دانش آموزان در کلاس های دارای فناوری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. ویژه نامه ، pp. 102–110، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا