مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,389
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سیاست گذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 132

چکیده

 آموزش وپرورش تطبیقی حوزه ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست هایی برای بهبود آموزش طراحی می کند. پژوهش حاضر بر آن است تا با بررسی و تحلیل نظام آموزشی ژاپن در مقطع حساس و سرنوشت ساز ابتدایی و تطبیق آن با نظام آموزش ابتدایی در ایران, ضمن کشف شباهت ها و تفاوت های موجود, با استفاده از مزایای قابل اعمال نظام آموزش ابتدایی ژاپن گامی در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش ابتدایی در ایران بردارد. پرسش اصلی پژوهش این است که «علت اصلی ناکارآمدی نسبی نظام آموزش ابتدایی ایران در مقایسه با ژاپن چیست؟ » پاسخ اولیه (فرضیه)ای که به آزمون گذاشته شده این است که «علت اصلی ناکارآمدی نسبی نظام آموزش ابتدایی در ایران در مقایسه با ژاپن, کمرنگ بودن عنصر تعامل در نظام آموزش ابتدایی در ایران در اشکال و سطوح مختلف آن است». پژوهش حاضر از نوع مقایسه ای است که مستلزم توصیف و تحلیل پدیده های مربوط به هر یک از دو نظام آموزشی ابتدایی در ژاپن و ایران نیز می شود. برای این منظور, از روش شش مرحله ای بررسی تطبیقی دیوید فیلیپس برای آموزش وپرورش تطبیقی استفاده شده است. یافته های پژوهش نیز تاییدی است بر فرضیه پژوهش.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری، مهدی، الهی منش، محمدحسن، و پریزاد، رضا. (1398). مقایسه سیاست گذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 9(30 )، 113-132. SID. https://sid.ir/paper/230007/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری مهدی، الهی منش محمدحسن، پریزاد رضا. مقایسه سیاست گذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)[Internet]. 1398؛9(30 ):113-132. Available from: https://sid.ir/paper/230007/fa

    IEEE: کپی

    مهدی عسکری، محمدحسن الهی منش، و رضا پریزاد، “مقایسه سیاست گذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی،” مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، vol. 9، no. 30 ، pp. 113–132، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button