مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان گرایش دانش آموزان به تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری بر اساس «جو اجتماعی»

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 120

چکیده

 گرایش به تفکر انتقادی, خلاقیت و نوآوری یکی از چالش های مهم مدارس هزاره سوم هستند که زمینه رشد و ارتقای دانش آموزان در موفقیت های تحصیلی و شغلی را فراهم می نماید. پژوهش حاضر به منظور مقایسه میزان گرایش دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه شهر تبریز در گرایش به تفکر انتقادی, خلاقیت و نوآوری بر اساس جو اجتماعی باز و بسته مدارس انجام شده است. روش تحقیق از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم دوره دوم متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 93-1392 که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای 365 نفر انتخاب گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های جو اجتماعی هالپین و کرافت, تفکر انتقادی ریکتس, خلاقیت عابدی و نوآوری کولز و واندن بروک استفاده شد که اعتبار پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرانباخ مناسب گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) استفاده شد. نتایج حاصل نیز, نشان داد که میزان گرایش دانش آموزان دختر به تفکر انتقادی, خلاقیت و نوآوری بر اساس جو اجتماعی باز و بسته متفاوت است که از میان متغیرهای فوق, جو اجتماعی باز مدارس بیشترین تاثیر را بر گرایش به خلاقیت دانش آموزان دختر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی آوارسین، صادق، سیدکلان، سیدمحمد، عیاری، لیلا، و کریمیان پور، غفار. (1394). مقایسه میزان گرایش دانش آموزان به تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری بر اساس «جو اجتماعی». تفکر و کودک، 6(2)، 99-120. SID. https://sid.ir/paper/230194/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی آوارسین صادق، سیدکلان سیدمحمد، عیاری لیلا، کریمیان پور غفار. مقایسه میزان گرایش دانش آموزان به تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری بر اساس «جو اجتماعی». تفکر و کودک[Internet]. 1394؛6(2):99-120. Available from: https://sid.ir/paper/230194/fa

    IEEE: کپی

    صادق ملکی آوارسین، سیدمحمد سیدکلان، لیلا عیاری، و غفار کریمیان پور، “مقایسه میزان گرایش دانش آموزان به تفکر انتقادی و خلاقیت و نوآوری بر اساس «جو اجتماعی»،” تفکر و کودک، vol. 6، no. 2، pp. 99–120، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button