مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بازی های سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزش آموزی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 99

چکیده

 پژوهش کنونی با هدف مقایسه ی بازی های سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزش آموزی انجام شده است. روش پژوهش, روش کیفی و جامعه ی آماری 2506 بازی سنتی و 4040 بازی رایانه ای و مشارکتی از دسته بازی های نوین است که با نمونه گیری هدفمند 80 بازی سنتی و نوین انتخاب شدند و با بهره گیری از روش تجزیه و تحلیل اطلاعات, تحلیل محتوا, مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند. مقایسه ی داده ها, نشان داد که همه بازی های سنتی دربرگیرنده ی آموزه هایی در زمینه نظم و قانون مندی و همکاری هستند, در 11 بازی نشانه هایی از همیاری, در 3 بازی نشانه هایی از مهرورزی و ابراز محبت و تنها در 2 بازی نشانه هایی از خشونت دیده می شود. در میان 40 بازی نوین تنها 24 بازی به نظم و قانون مندی, 10 بازی به همیاری, و تنها 2 بازی به مسیولیت آموزی پرداخته اند. هر چند که هیچ یک از بازی های نوین به مهرورزی و ابراز محبت نپرداخته است. در بازی های سنتی و نوین نشانه های ارزش های اجتماعی و اخلاقی با فراوانی های گوناگون دیده می شوند؛ که در این میان نپرداختن بازی های نوین به مهرورزی و ابراز محبت شگفت آور است. گویی اولویت بندی ارزش های اجتماعی و اخلاقی در بازی های سنتی و نوین یک سان نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی آقاجان، مریم، منادی، مرتضی، و اخوان تفتی، مهناز. (1398). مقایسه بازی های سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزش آموزی. تفکر و کودک، 10(1 )، 73-99. SID. https://sid.ir/paper/230216/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی آقاجان مریم، منادی مرتضی، اخوان تفتی مهناز. مقایسه بازی های سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزش آموزی. تفکر و کودک[Internet]. 1398؛10(1 ):73-99. Available from: https://sid.ir/paper/230216/fa

    IEEE: کپی

    مریم رضایی آقاجان، مرتضی منادی، و مهناز اخوان تفتی، “مقایسه بازی های سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزش آموزی،” تفکر و کودک، vol. 10، no. 1 ، pp. 73–99، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button