Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,318
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 236

چکیده

 بسیاری از پژوهشگران برنامه « فلسفه به کودکان» را یکی از ابزارهای مهم در پرورش مهارت های تفکر و خلاقیت می دانند. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی برنامه « فلسفه به کودکان» بر پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی شهر تهران است. این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه طی 13 جلسه 45 دقیقه ای به صورت 2 جلسه در هفته انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان پیش دبستانی منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 98-97 بود که در دامنه سنی 6-5 سال قرار داشتند. نمونه آماری این پژوهش شامل 20 شرکت کننده (10 نفر گروه آزمایش و 10 نفر گروه گواه) بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و روش مداخله به صورت تصادفی به یکی ازگروه ها منتسب شد. به منظور جمع آوری داده ها, از نسخه تصویری آزمون خلاقیت تورنس استفاده شد. جهت تحلیل داده ها, از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. یافته های این پژوهش, اعتبار واعتمادپذیری برنامه فلسفه به کودکان را در پرورش خلاقیت و چهار مولفه اصلی آن, یعنی اصالت, بسط, سیالی و انعطاف پذیری, تایید کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرزانه، کرامتی، هادی، فرزاد، ولی اله، و عرب زاده، مهدی. (1398). بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی. تفکر و کودک، 10(1 )، 213-236. SID. https://sid.ir/paper/230218/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرزانه، کرامتی هادی، فرزاد ولی اله، عرب زاده مهدی. بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی. تفکر و کودک[Internet]. 1398؛10(1 ):213-236. Available from: https://sid.ir/paper/230218/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه محمدی، هادی کرامتی، ولی اله فرزاد، و مهدی عرب زاده، “بررسی اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی،” تفکر و کودک، vol. 10، no. 1 ، pp. 213–236، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا