مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در «برنامه فلسفه برای کودکان» بر خلاقیت کودکان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش خلاقیت کودکان است. افرادی که در این پژوهش شرکت داشتند چهل نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی هستند, که از بین مناطق شهر شیراز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون خلاقیت تورنس (فرم تصویری ب) که دارای سه فعالیت و در چهار خرده مقیاس سیالی, انعطاف پذیری, اصالت, بسط است استفاده شد. داستان های فکری مرتضی خسرونژاد طی دوازده جلسه, در سه ماه, هر هفته یک جلسه شصت دقیقه ای آموزش داده شد. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون و با استفاده از گروه کنترل است. برای تحلیل داده ها از آزمون کواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که میزان خلاقیت کودکانی که تحت آموزش داستان های فکری مرتضی خسرونژاد قرار گرفته بودند, به طور معناداری بیش تر از میزان خلاقیت کودکانی بود که این آموزش را دریافت نکرده بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، کاوه، رحیمی، ابراهیم، رستمی، ویدا، و هاشمی، سپیده. (1391). بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در «برنامه فلسفه برای کودکان» بر خلاقیت کودکان. تفکر و کودک، 3(2 (پیاپی 6))، 47-62. SID. https://sid.ir/paper/230224/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی کاوه، رحیمی ابراهیم، رستمی ویدا، هاشمی سپیده. بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در «برنامه فلسفه برای کودکان» بر خلاقیت کودکان. تفکر و کودک[Internet]. 1391؛3(2 (پیاپی 6)):47-62. Available from: https://sid.ir/paper/230224/fa

    IEEE: کپی

    کاوه رستمی، ابراهیم رحیمی، ویدا رستمی، و سپیده هاشمی، “بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در «برنامه فلسفه برای کودکان» بر خلاقیت کودکان،” تفکر و کودک، vol. 3، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 47–62، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button