Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,364
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه واکنش های روان شناختی کودکان عادی و تیزهوش از طریق عناصر آزمون ترسیم

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 148

چکیده

 آزمون های ترسیمی روش های تشخیصی فرافکنی اند که در آن ها از فرد خواسته می شود, موضوع یا وضعیتی را ترسیم کند تا عملکرد شناختی, بین فردی, یا روان شناختی او ارزیابی شود. هدف پژوهش حاضر مقایسه واکنش های روان شناختی کودکان تیزهوش و عادی از طریق عناصر آزمون ترسیم است. برای گردآوری اطلاعات, از پرسش نامه افسردگی, اضطراب, و استرس (DASS-42) و نقاشی آدمک رنگی استفاده شد. نمونه پژوهش 250 دانش آموز (119 دختر و 131 پسر) یازده تا سیزده ساله منطقه یک و دو شهر زاهدان بود که کودکان عادی به صورت نمونه گیری خوشه ای سهمی و کودکان تیزهوش به صورت نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. آزمون ترسیم آدمک رنگی و پرسش نامه DASS-42 در سه مقطع اول و دوم و سوم راهنمایی به صورت گروهی اجرا شد و داده ها, با استفاده از آمار توصیفی, آزمون «خی دو», و «تی» گروه مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که, بر اساس آزمون ترسیم, بین واکنش های روان شناختی کودکان عادی و تیزهوش تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، سپیده، و بخشی بجد، فرشته. (1390). مقایسه واکنش های روان شناختی کودکان عادی و تیزهوش از طریق عناصر آزمون ترسیم. تفکر و کودک، 2(2 (پیاپی 4))، 127-148. SID. https://sid.ir/paper/230227/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی سپیده، بخشی بجد فرشته. مقایسه واکنش های روان شناختی کودکان عادی و تیزهوش از طریق عناصر آزمون ترسیم. تفکر و کودک[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 4)):127-148. Available from: https://sid.ir/paper/230227/fa

    IEEE: کپی

    سپیده یزدانی، و فرشته بخشی بجد، “مقایسه واکنش های روان شناختی کودکان عادی و تیزهوش از طریق عناصر آزمون ترسیم،” تفکر و کودک، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 127–148، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا