مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برساخت پیام های سلامت و پزشکی در رسانه و تاثیر آن بر آگاهی مردم

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 77

چکیده

 مقدمه: بخشی از رسالت رسانه ها آگاهی بخشی عمومی و بالابردن کیفیت زندگی شهروندان است. در این پژوهش تلاش کردیم با بررسی نظریه های مختلف تاثیر اجتماعی رسانه و تاثیر رسانه های بر تغییر رفتار فردی بررسی کنیم که استراتژی فعلی سازمان صدا و سیما در انجام این وظیفه به صورت پخش پیام های سلامتی در میان دیگر آگهی های تجاری و عمومی تا چه میزان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. همچنین این پیام ها از نظر مخاطبان بر رفتارهای آن ها تاثیر داشته است یا خیر.روش: در تحقیق حاضر از روش پیمایش با ابزار پرسشنامه و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, افراد نمونه در شهر تهران انتخاب شده اند: پاسخگویی که 15 سال به بالا و بیننده تلویزیون باشند به عنوان افراد نمونه در خانوارها انتخاب شدند. 825 نفر مورد تحقیق قرار گرفتند.یافته ها: یافته ها نشان داد که شهروندان تهرانی به طور میانگین سه ساعت و بیست دقیقه از وقت خود را به تماشای تلویزیون می گذارند. آنان توجه زیادی به پیا م های سلامت پخش شده از سیما دارند و در حدود 91 درصد پاسخگویان اظهار کرده اند در حد زیاد و خیلی زیاد از پخش پیام های سلامت و مفید و موثر بودن آن رضایت دارند. 29.9 آنان کارتون یا برنامه های عروسکی و فیلم های داستانی را موثر می دانند. تلفیق دو کارکرد آموزشی و خبری به صورت اخبار پزشکی نیز با 17 درصد از نظر پاسخ گویان دارای اهمیت است.نتیجه گیری: رسانه و خصوصا تلویزیون به عنوان رسانه فراگیر نقش مهمی در ایجاد ترغیب, تشویق و تلقین برخی رفتارها, عادات و گرایش ها دارد می توان در حوزه سلامت و بهداشت و گسترده کردن آموزش های بهداشتی در سطح جامعه از طریق رسانه به این مهم تاکید کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی طوسی، سیدمجتبی، آذرهمایون، رمضان، یاهک، سجاد، و غلامی پور، اسماعیل. (1392). برساخت پیام های سلامت و پزشکی در رسانه و تاثیر آن بر آگاهی مردم. اخلاق زیستی، 3(8)، 43-77. SID. https://sid.ir/paper/231005/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی طوسی سیدمجتبی، آذرهمایون رمضان، یاهک سجاد، غلامی پور اسماعیل. برساخت پیام های سلامت و پزشکی در رسانه و تاثیر آن بر آگاهی مردم. اخلاق زیستی[Internet]. 1392؛3(8):43-77. Available from: https://sid.ir/paper/231005/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجتبی رضوی طوسی، رمضان آذرهمایون، سجاد یاهک، و اسماعیل غلامی پور، “برساخت پیام های سلامت و پزشکی در رسانه و تاثیر آن بر آگاهی مردم،” اخلاق زیستی، vol. 3، no. 8، pp. 43–77، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button