مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه افت تحصیلی با رضایت تحصیلی و برخی عوامل در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و هدف: افت تحصیلی به عنوان یکی از معضلات نظام های آموزشی در کلیه کشورها مشاهده شده و تبعات روحی, روانی, خانوادگی و اجتماعی متعددی را برای دانشجویان به همراه دارد. این مطالعه با هدف تعیین رضایت تحصیلی و برخی عوامل مرتبط با افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال های 89-1387 انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی, در دانشجویان ورودی 89-1387 دانشگاه علوم پزشکی گلستان ازطریق سرشماری 1393 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد, 80 نفر از دانشجویان که معیارهای افت تحصیلی در این مطالعه را داشتند, انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه برگرفته شده از مطالعه مشابه که روایی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (0.87) تایید شده بود, با مشخصات دموگرافیک, تحصیلی و رضایت از تحصیل جمع آوری گردید. تحلیل های آماری با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کای دو صورت گرفت.یافته ها: محدوده سنی دانشجویان 39-19 سال بود. بیشترین فراوانی افت تحصیلی به ترتیب در دانشجویان پزشکی با 45.3 درصد و پرستاری 17.3 درصد و بهداشت محیط با 10.7 درصد بود. از نظر رضایت 20 درصد رضایت خوب, 8 درصد متوسط و 72 درصد دانشجویان رضایت آموزشی ضعیف داشتند. بین میزان رضایت آموزشی دانشجویان با متغیر شغل پدر (P£0.019) و میزان حمایت خانواده (P£0.010) و تعامل با مشاوره و استاد مشاور (P£0.010) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد.نتیجه گیری: داد ه های این مطالعه نشان داد که متغیرهای رشته, شغل پدر, حمایت خانواده, تعامل با استاد مشاور و داشتن رضایت تحصیلی از عواملی هستند که بر افت تحصیلی دانشجویان تاثیرگذار بوده است. به نظر می رسد که در بهبود وضعیت آموزشی دانشجویان, حمایت های خانوادگی به همراه تعاملات مناسب استاد و دانشجو, در کنار امکانات, تسهیلات و فرصت های آموزشی دانشگاه بتوانند باعث پیشرفت یادگیری و رضایت از تحصیلی در دانشجویان شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسام، مسلم، و ثناگو، اکرم. (1391). رابطه افت تحصیلی با رضایت تحصیلی و برخی عوامل در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، 9(2)، 90-96. SID. https://sid.ir/paper/231511/fa

    Vancouver: کپی

    حسام مسلم، ثناگو اکرم. رابطه افت تحصیلی با رضایت تحصیلی و برخی عوامل در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)[Internet]. 1391؛9(2):90-96. Available from: https://sid.ir/paper/231511/fa

    IEEE: کپی

    مسلم حسام، و اکرم ثناگو، “رابطه افت تحصیلی با رضایت تحصیلی و برخی عوامل در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، vol. 9، no. 2، pp. 90–96، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button