مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مدل بارهای الکتریکی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 116

چکیده

 در این مقاله از مدل خرد بارهای الکتریکی برای توصیف رفتار حرکتی رانندگان با در نظر گرفتن قواعد راهنمایی و رانندگی در قسمت اصلی آزادراه استفاده شده است. توجه یا عدم توجه به قانون رعایت فاصله ایمن با وسیله نقلیه جلویی هدف اصلی این تحقیق است. بر اساس مدل ذکر شده موقعیت های مکانی رفتار تعقیب و تغییر خط وسایل نقلیه تعیین شده است. با مقایسه موقعیت وسایل نقلیه در شرایط واقعی با مقادیر متناطر آنها در محیط شبیه سازی, میزان مطابقت مدل با رفتار حرکتی رانندگان در شرایط واقعی تعیین شده است. در تحقیق مزبور از یک نرم افزار شبیه ساز خرد ترافیک برای شبیه سازی مدل استفاده شده است. مراحل انجام تحقیق به ترتیب فرموله کردن, کالیبره کردن, اجرا در محیط نرم افزار, ارزیابی و تحلیل خروجی مدل است. در این پژوهش از داده های تحقیقات گذشته, برداشت شده از آزادراه تهران-کرج استفاده شده است. نتایج خروجی مدل بارهای الکتریکی در حالت عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی برای همین داده ها با شرایط واقعی تطابق دارد. در نهایت از مقایسه نتایج به دست آمده از شبیه سازی بر اساس رعایت قانون با داده های شرایط واقعی اعتبار مدل EM1 برای محاسبه سرعت متوسط و تعداد تغییر خط وسایل نقلیه رد شده است. ارزیابی این مدل در سطح کلان نشان داد که رفتار رانندگان با قوانین آیین نامه راهنمایی و رانندگی هماهنگ نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سادات حسینی، سیدمحمد، جمشیدنژادتوسرامندانی، امیر، و سعیدمنجم، محمد. (1391). بررسی میزان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مدل بارهای الکتریکی. فصلنامه علمی راهور، 1(2)، 97-116. SID. https://sid.ir/paper/231525/fa

    Vancouver: کپی

    سادات حسینی سیدمحمد، جمشیدنژادتوسرامندانی امیر، سعیدمنجم محمد. بررسی میزان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مدل بارهای الکتریکی. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1391؛1(2):97-116. Available from: https://sid.ir/paper/231525/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد سادات حسینی، امیر جمشیدنژادتوسرامندانی، و محمد سعیدمنجم، “بررسی میزان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مدل بارهای الکتریکی،” فصلنامه علمی راهور، vol. 1، no. 2، pp. 97–116، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231525/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button