Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,050
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,205
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی میزان تاثیر بازی های آموزشی در یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون در کودکان دختر و پسر 7 تا 21 ساله شهر تهران و تفاوت آن در دختران و پسران بود. بدین منظور از بین کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 90 - 1389 با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای (خوشه ای چند مرحله ای) 80 دانش آموز انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش (20 دختر- 20 پسر) و کنترل ( 20دختر- 20 پسر) قرار گرفتند. گروه آزمایش طی دو هفته با ابزاری که محقق طراحی کرده بود با عنوان شهرک رانندگی بازی کردند و سپس توسط آزمونی که توسط محقق طراحی شده بود میزان یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون اندازه گیری شد. نتایج نشان دادند که استفاده کودکان از بازی های آموزشی در یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون تاثیر مثبت دارد و استفاده از بازی های آموزشی در یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در بین دختران و پسران تفاوت معنادار دارد اما استفاده از بازی های آموزشی در یادگیری مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون در بین دختران و پسران تفاوت معنادار ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاج الدین، محبوبه، و نوروزی، داریوش. (1391). تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی. فصلنامه علمی راهور، 1(2)، 69-96. SID. https://sid.ir/paper/231530/fa

    Vancouver: کپی

    تاج الدین محبوبه، نوروزی داریوش. تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1391؛1(2):69-96. Available from: https://sid.ir/paper/231530/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه تاج الدین، و داریوش نوروزی، “تاثیر بازی های آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی،” فصلنامه علمی راهور، vol. 1، no. 2، pp. 69–96، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا