مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی شدت تصادف در تقاطع های چراغ دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 56

چکیده

 چراغ های راهنمایی به عنوان روشی برای بهبود ایمنی ترافیک و عملکرد در تقاطع ها در نظر گرفته می شوند. تعداد زیادی از تصادفات در تقاطع ها رخ می دهند و این تصادفات باعث خسارت های مالی, آسیب دیدگی, و حتی در بعضی موارد منجر به مرگ می شوند. این تحقیق به منظور پیش بینی شدت تصادف در تقاطع های چراغ دار شهر قزوین انجام شده و متغیرهای موثر بر وقوع تصادفات شدید را بررسی می کند. داده های تصادف براساس گزارش های پلیس شهر قزوین و داده های ارائه شده توسط معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری قزوین مورد استفاده قرار گرفته که شامل 288 تصادف در سال های 93 تا 95 در 38 تقاطع چراغ دار شهر قزوین است. گزارش تصادفات شامل توصیف شرایطی است که تصادف در آن رخ داده است. این تصادفات بر اساس شدت آنها به ترتیب در سه دسته خسارتی, جرحی و فوتی که بر اساس آمارها (128 تصادف خسارتی, 156 تصادف جرحی, 4 تصادف فوتی) دسته بندی شده اند. در این تحقیق مدل لوجیت ترتیبی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که حضور بعضی از متغیرها مانند زمان تصادف در روز, نرخ حجم تقاطع و وجود جزیره, در واقع احتمال وقوع یک تصادف با شدت زیاد را کاهش می دهند و بر عکس حضور بعضی از متغیرها مانند تصادفات در فصل تابستان, نوع برخورد, نحوه برخورد, تردد عابرین پیاده و تعداد خطوط در احتمال وقوع یک تصادف با شدت زیاد را افزایش می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهنود، حمیدرضا، برهوم، اردشیر، و میربها، بابک. (1398). پیش بینی شدت تصادف در تقاطع های چراغ دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی. فصلنامه علمی راهور، 8(31 )، 37-56. SID. https://sid.ir/paper/231552/fa

    Vancouver: کپی

    بهنود حمیدرضا، برهوم اردشیر، میربها بابک. پیش بینی شدت تصادف در تقاطع های چراغ دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1398؛8(31 ):37-56. Available from: https://sid.ir/paper/231552/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا بهنود، اردشیر برهوم، و بابک میربها، “پیش بینی شدت تصادف در تقاطع های چراغ دار با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی،” فصلنامه علمی راهور، vol. 8، no. 31 ، pp. 37–56، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button