مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل برآورد سرعت وسایل نقلیه در اثر سرعت کاه ها

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 68

چکیده

 با توجه به استفاده فراوان از سرعت گیر و سرعت کاه ها به عنوان ابزارهای آرام سازی در راه های کشور خصوصا در استان های شمالی (به علت دسترسی های زیاد, تداخل نقش های اجتماعی و جابه جایی راه و تفاوت زیاد سرعت وسایل نقلیه با سرعت مجاز تعیین شده), در این پژوهش, بررسی اثربخشی این اقدامات در کاهش سرعت مدنظر قرار گرفته است. این مطالعه به تعیین ارتباط بین مشخصات هندسی سرعت کاه ها و سرعت وسایل نقلیه در 90 سرعت کاه نصب شده در نواحی مختلف از راه های واقع در شرق استان مازندران پرداخته است. ازآنجایی که نمونه موردبررسی شامل انواع سرعت کاه ها اعم از قوسی و تخت بود و در راه هایی با رده های مختلف عملکردی اجرا شد, برای بررسی بهتر, سرعت کاه ها دسته بندی شدند و به طور جداگانه مشخصات هندسی هرکدام مشخص و سرعت وسایل نقلیه در پیرامونشان برداشت شد. سرعت وسایل نقلیه در چند نقطه قبل, رو و بعد از سرعت کاه با استفاده از دوربین سرعت سنج ثبت شد و ابعاد هریک از سرعت کاه ها با استفاده از دوربین توتال استیشن به صورت دقیق برداشت شد. درنهایت با استفاده از مدل رگرسیون خطی, داده ها در نرم افزار SPSS موردارزیابی قرار گرفته و عوامل اصلی تاثیرگذار روی کاهش سرعت وسایل نقلیه به همراه مدل رگرسیونی برآورد کاهش آن ارائه گردید. با توجه به اینکه تعداد سرعت کاه های موردمطالعه زیاد بوده است, نتایج این پژوهش نشان داد که برای طراحی و اجرای سرعت کاه ها در سرعت های عبور و سرعت های هدف مختلف می توان از این مدل ها استفاده نمود تا اثربخشی سرعت کاه ها در کاهش سرعت و پروفیل سرعت در فاصله های مختلف از سرعت کاه ها را با سطح اطمینان بالایی موردارزیابی قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، فرشیدرضا، و زادخوری، مهلا. (1398). مدل برآورد سرعت وسایل نقلیه در اثر سرعت کاه ها. فصلنامه علمی راهور، 8(29 )، 45-68. SID. https://sid.ir/paper/231586/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی فرشیدرضا، زادخوری مهلا. مدل برآورد سرعت وسایل نقلیه در اثر سرعت کاه ها. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1398؛8(29 ):45-68. Available from: https://sid.ir/paper/231586/fa

    IEEE: کپی

    فرشیدرضا حقیقی، و مهلا زادخوری، “مدل برآورد سرعت وسایل نقلیه در اثر سرعت کاه ها،” فصلنامه علمی راهور، vol. 8، no. 29 ، pp. 45–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button