مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: یکی از عوامل کلیدی در ایجاد وفاداری مشتری, کیفیت خدمات است. این مطالعه با هدف تعیین اهمیت نسبی ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در پیش بینی وفاداری بیمار در درمانگاه های وابسته به بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران انجام شد.روش پژوهش: این مطالعه توصیفی - تحلیلی به شیوه مقطعی در سال 1393 انجام شد. نمونه های این مطالعه شامل 477 بیمار بود که به صورت چند مرحله ای و تصادفی از چهار بیمارستان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های یک پرسشنامه محقق ساخته شامل 37 آیتم در قالب 8 مولفه کیفیت خدمات سرپایی و 3 آیتم درباره وفاداری بیمار بود که روایی و پایایی آن تایید شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره در نرم افزار SPSS.18 انجام شد.یافته ها: میانگین نمره وفاداری بیماران در این مطالعه 3.91 بود و 67% بیماران سطح خوبی از وفاداری به بیمارستان داشتند. ادراک از کیفیت خدمات تاثیر مثبت و قوی بر وفاداری بیماران سرپایی داشت و حدود 47% از واریانس وفاداری بیمار توسط ابعاد کیفیت خدمت تبیین شد. پنج عامل کیفیت (ادراک از هزینه های پرداختی, کیفیت محیط فیزیکی درمانگاه, کیفیت ویزیت پزشک, اطلاعات ارائه شده به بیمار و فرایند تعیین نوبت) تعیین کننده های کلیدی وفاداری بیماران سرپایی در بیمارستان های آموزشی مورد مطالعه بودند.نتیجه گیری: تجربه بیمار از خدمات سرپایی بیمارستان ها بر متغیرهای پیامد مثل تمایل به استفاده مجدد از خدمات آن بیمارستان یا توصیه آن به دیگران تاثیر قوی دارد. بنابراین بیمارستان ها می توانند با اقدامات بهبود کیفیت بر میزان وفاداری مشتریان خود بیافزایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، احسان، و موسی زاده، علیرضا. (1394). عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 6(1 (پیاپی 15))، 59-68. SID. https://sid.ir/paper/232367/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی احسان، موسی زاده علیرضا. عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 15)):59-68. Available from: https://sid.ir/paper/232367/fa

    IEEE: کپی

    احسان زارعی، و علیرضا موسی زاده، “عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 59–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button