مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه: حاکمیت بالینی چارچوبی است که از طریق آن سازمان های بهداشتی و درمانی در راستای ارتقای مداوم کیفیت خدمات و صیانت از بالاترین استانداردهای مراقبت اقدام می کنند. هدف این پژوهش, استخراج نیازهای آموزشی کارکنان برای استقرار حاکمیت بالینی بود.روش پژوهش: پژوهش حاضر, پژوهشی کیفی و کاربردی است که در طی سال 1391 در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. جامعه پژوهش, کارشناسان و مدیران دانشگاه بود. نمونه گیری به روش غیرتصادفی هدفمند انجام شد. داده های مورد نیاز از طریق مطالعه کتابخانه ای, جستجوی اینترنتی و مصاحبه با نمونه پژوهش جمع آوری گردید. استخراج حیطه های نیازهای آموزشی و اولویت بندی آن ها با استفاده از فرآیند دلفی تعدیل شده انجام شد.یافته ها: نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های مورد پژوهش جهت استقرار حاکمیت بالینی به 8 حیطه تقسیم شده و در هر کدام از این حیطه ها به ترتیب تعداد 5, 2, 4, 2, 1, 7, 2 و 8 نیاز قرار گرفته است. این حیطه های آموزشی به ترتیب اولویت شامل موارد زیر می باشند: مشارکت بیماران و جامعه (4.69), آموزش مبانی حاکمیت بالینی و آموزش مبانی مدیریت نیروی انسانی (4.39), مدیریت ریسک (4.38), آموزش های پیش زمینه ای (4.3), اثربخشی بالینی و استفاده از اطلاعات (4.28), ممیزی بالینی (4.16).نتیجه گیری: بیمارستان ها می توانند از طریق نیازسنجی آموزشی و شناسایی حیطه های آموزشی دارای اولویت بالا و اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با این حیطه ها, زمینه استقرار حاکمیت بالینی و در نتیجه ارتقاء کیفیت خدمات خود را فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آتش بهار، ام البنین، رجالیان، فرزانه، بهرامی، محمدامین، قرایی، حجت اله، همایونی، عباس، عطاالهی، فاطمه، و جمالی، الهام. (1393). نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 5(1 (پیاپی 11))، 69-78. SID. https://sid.ir/paper/232392/fa

    Vancouver: کپی

    آتش بهار ام البنین، رجالیان فرزانه، بهرامی محمدامین، قرایی حجت اله، همایونی عباس، عطاالهی فاطمه، جمالی الهام. نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1393؛5(1 (پیاپی 11)):69-78. Available from: https://sid.ir/paper/232392/fa

    IEEE: کپی

    ام البنین آتش بهار، فرزانه رجالیان، محمدامین بهرامی، حجت اله قرایی، عباس همایونی، فاطمه عطاالهی، و الهام جمالی، “نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های آموزشی شهر یزد برای استقرار حاکمیت بالینی،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 11)، pp. 69–78، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button