مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رضایت از مقصد بر تبلیغات دهان به دهان گردشگران خارجی سلامت در بیمارستان های تهران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: در میان حوزه های مختلف گردشگری, گردشگری سلامت بخاطر افزایش هزینه های خدمات درمانی, پوشش محدود بیمه های درمانی, وجود گزینه های جایگزین متعدد با کیفیت بالا و هزینه مناسب برای بیماران اهمیت روزافزونی یافته است لذا هدف این تحقیق «بررسی تاثیر رضایت از مقصد بر تبلیغات دهان به دهان گردشگران خارجی سلامت در شهر تهران» است.روش پژوهش: بدین منظور بر اساس دو مدل کیتاپسی و همکاران و ارسلی و برادرانی به جمع آوری نظرات گردشگران خارجی سلامت در بیمارستان های شهر تهران که از کشورهایی از قبیل آمریکا, آذربایجان, عراق, سوریه, افغانستان و سایر کشورهای آسیایی و اروپایی بوده, پرداخته که در کل 391 پرسش نامه برای تحلیل جمع آوری شد. برای سنجش روایی از تحلیل عاملی تاییدی و AVE و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج نشان از تایید دارد.یافته ها: نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که برای گردشگران خارجی سلامت دو عامل پاسخ گویی (0.19) و اعتماد (0.30) از بین عوامل محیط داخلی و جذابیت های گردشگری (0.23) و عامل غذا و رستوران (0.16) از بین عوامل محیط خارجی بر رضایت از مقصد آنان تاثیر بسیار بالایی دارد.نتیجه گیری: مدیریت بیمارستان ها برای جذب بیشتر گردشگران خارجی در حوزه سلامت باید هم بر عوامل محیط داخلی و هم بر عوامل محیط خارجی که سبب رضایت آنان از مقصد گردشگری سلامت می شود تاکید ویژه داشته تا از این طریق هر یک از گردشگران خارجی سلامت به عنوان یک تبلیغ کننده ی دهان به دهان ویژه ای برای بیمارستان های ارائه دهنده گردشگری سلامت شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پوریان، محمدجواد، و عینی میرحسینلو، ام البنین. (1396). بررسی تاثیر رضایت از مقصد بر تبلیغات دهان به دهان گردشگران خارجی سلامت در بیمارستان های تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 8(3 (پیاپی 25) )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/232494/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پوریان محمدجواد، عینی میرحسینلو ام البنین. بررسی تاثیر رضایت از مقصد بر تبلیغات دهان به دهان گردشگران خارجی سلامت در بیمارستان های تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1396؛8(3 (پیاپی 25) ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/232494/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد تقی پوریان، و ام البنین عینی میرحسینلو، “بررسی تاثیر رضایت از مقصد بر تبلیغات دهان به دهان گردشگران خارجی سلامت در بیمارستان های تهران،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 8، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 29–40، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button