مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوه های ترجیحی و سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: یکی از عوامل موثر بر فرایند یاددهی – یادگیری اثربخش, شناخت روشی است که فراگیران اطلاعات و تجربیات جدید را در ذهن خود سازماندهی و پردازش می کنند. لذا ضروری است ترجیحات یادگیری و سبک ترجیحی دانشجویان به منظور آموزش موثر مورد بررسی قرار گیرد. مطالعه حاضر با هدف تعیین ترجیحات دانشجویان کارشناسی ارشد گروه مدیریت و اقتصاد سلامت انجام شده است.روش پژوهش: پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی است که بصورت مقطعی در سال 1392 انجام شد. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد گروه مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران (42 نفر) بودند که بصورت سرشماری در مطالعه وارد شدند (نرخ پاسخگویی 85%). ابزار مورد استفاده در مطالعه حاضر پرسشنامه استاندارد دوازده سوالی کلب است (الفای کرونباخ 0.82). پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها, تجزیه و تحلیل داده ها بر طبق راهنما کلب با استفاده از آزمون های آمار توصیفی- تحلیلی انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد در بین دانشجویان گروه مدیریت و اقتصاد سلامت دو شیوه ترجیح یادگیری «آزمایشگری فعال» (29%) و «تفکر انتزاعی» (28%) در الویت قرار گرفت. سبک غالب یادگیری در بین دانشجویان مدیریت و اقتصاد سلامت «سبک انطباق یابنده» (58%) تعیین شد. هم چنین یافته ها ارتباط معنی داری بین سبک یادگیری و متغیرهای جمعیت شناسی دانشجویان نشان نداد.نتیجه گیری: با توجه به سبک غالب دانشجویان مورد بررسی می توان گفت استفاده از روش های یادگیری استقرایی, شیوه های تعاملی و شبیه سازی شده در برنامه آموزشی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی می تواند بستر لازم برای توانمند در استدلال, تحلیل و مهارت های حل مساله دانشجویان مدیریت و اقتصاد سلامت را فراهم سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، زهره، و کشمیری، فاطمه. (1391). شیوه های ترجیحی و سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 4(3-4 (پیاپی 10))، 57-65. SID. https://sid.ir/paper/232535/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی زهره، کشمیری فاطمه. شیوه های ترجیحی و سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1391؛4(3-4 (پیاپی 10)):57-65. Available from: https://sid.ir/paper/232535/fa

    IEEE: کپی

    زهره سهرابی، و فاطمه کشمیری، “شیوه های ترجیحی و سبک یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 4، no. 3-4 (پیاپی 10)، pp. 57–65، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232535/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button