مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر محتوای بازخورد افزوده بر اکتساب، یادداری، انتقال مهارت حرکتی و انگیزش درونی در کودکان و نوجوانان: ادراک-عمل متمایز در افراد مبتدی و ماهر

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین اثر محتوای بازخورد افزوده بر اکتساب, یادداری, انتقال مهارت حرکتی و انگیزش درونی و رابطه ی ادراک-عمل با سطح عملکرد در کودکان و نوجوانان بود. تعداد 50 کودک (میانگین سنی 5/1 ± 23/10 سال) و 50 نوجوان (میانگین سنی 15/1 ± 36/15 سال) به صورت نمونه گیری دردسترس و هدفمند از مدارس پسرانه ناحیه ی دو مشهد انتخاب شدند و به تفکیک عامل سنی, به صورت تصادفی طبقه ای (ماهر و مبتدی) در گروه بازخورد عمومی یا غیرعمومی جای گرفتند. تکلیف شامل مهارت ضربه ی فوتبال به اهداف ازپیش تعیین شده بود. دقت اجرا در آزمون های اکتساب (مرحله های یک و دو), یادداری فوری, یادداری تأخیری و انتقال اندازه گیری شد. از پرسش نامة انگیزش درونی رایانبرای سنجش انگیزش درونی شرکت کننده ها بعد از مراحل اول و دوم اکتساب استفاده شد. ادراک-عمل افراد مبتدی و ماهر نیز بعد از مرحله ی اول اکتساب سنجیده شد. یافته ها نشان داد که تفاوت بین گروه های بازخورد در مرحله ی اول اکتساب معنادار نیست؛ اما در آزمون های مرحله ی دوم اکتساب, یادداری فوری, تأخیری و انتقال معنادار است. نتایج سنجش انگیزش درونی نشان داد که تفاوت بین گروه های بازخورد معنادار است. برای سنجش ادراک-عمل از همبستگی بین امتیازات و تخمین اندازه ی ادراک شده ی هدف استفاده شد که نتایج نشان داد که رابطة بین ادراک و عمل افراد مبتدی و ماهر معنادار است. نتیجه گیری پژوهش حاضر این است که استفاده از محتوای بازخورد غیرعمومی نسبت به بازخورد عمومی باعث یادگیری حرکتی و انگیزش درونی بیشتر در کودکان و نوجوانان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک، میثم، فاضلی، داود، و مختاری، مهیار. (1397). اثر محتوای بازخورد افزوده بر اکتساب, یادداری, انتقال مهارت حرکتی و انگیزش درونی در کودکان و نوجوانان: ادراک-عمل متمایز در افراد مبتدی و ماهر. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(34 )، 49-74. SID. https://sid.ir/paper/232821/fa

    Vancouver: کپی

    بیک میثم، فاضلی داود، مختاری مهیار. اثر محتوای بازخورد افزوده بر اکتساب, یادداری, انتقال مهارت حرکتی و انگیزش درونی در کودکان و نوجوانان: ادراک-عمل متمایز در افراد مبتدی و ماهر. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(34 ):49-74. Available from: https://sid.ir/paper/232821/fa

    IEEE: کپی

    میثم بیک، داود فاضلی، و مهیار مختاری، “اثر محتوای بازخورد افزوده بر اکتساب, یادداری, انتقال مهارت حرکتی و انگیزش درونی در کودکان و نوجوانان: ادراک-عمل متمایز در افراد مبتدی و ماهر،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 34 ، pp. 49–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا