مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دو روش الگودهی ویدئویی و زنده بر فراگیری، یادداری و انتقال مهارت پرتاب کردن در کودکان مبتلا به اوتیسم

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی و زنده بر مهارت حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بود. بد ین منظور, 22 کودک مبتلا به اوتیسم در دامنه سنی هفت تا 13 سال در این پژوهش شرکت نمودند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به سه گروه الگوی ویدئویی, الگوی زنده و کنترل تقسیم شدند و تکلیف مورد نظر را در سه جلسه متوالی تمرین کردند. شایان ذکر است که تکلیف به کار رفته در این پژوهش, پرتاب کیسه لوبیا به وزن 100 گرم توسط شرکت کنندگان با دست غیر برتر به سمت هدفی بود که روی زمین قرار داشت. 10 دقیقه پس از آخرین بلوک اکتساب, شرکت کنندگان آزمون یادداری فوری را انجام دادند و 24 ساعت بعد نیز در آزمون یادداری تاخیری و انتقال شرکت نمودند. نمرات دقت افراد به عنوان متغیر وابسته در آزمون تحلیل واریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که هر دو نوع روش ارائه الگو (ویدئویی و زنده) در یادگیری مهارت حرکتی موثر می باشد و تفاوتی بین این دو نوع روش وجود ندارد. دلیل احتمالی این نتایج می تواند وجود قید هدف تکلیف باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی فارسانی، ناهید، طاهری تربتی، حمیدرضا، و صابری کاخکی، علیرضا. (1396). بررسی تاثیر دو روش الگودهی ویدئویی و زنده بر فراگیری, یادداری و انتقال مهارت پرتاب کردن در کودکان مبتلا به اوتیسم. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(27 )، 35-48. SID. https://sid.ir/paper/232853/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی فارسانی ناهید، طاهری تربتی حمیدرضا، صابری کاخکی علیرضا. بررسی تاثیر دو روش الگودهی ویدئویی و زنده بر فراگیری, یادداری و انتقال مهارت پرتاب کردن در کودکان مبتلا به اوتیسم. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(27 ):35-48. Available from: https://sid.ir/paper/232853/fa

    IEEE: کپی

    ناهید مرادی فارسانی، حمیدرضا طاهری تربتی، و علیرضا صابری کاخکی، “بررسی تاثیر دو روش الگودهی ویدئویی و زنده بر فراگیری, یادداری و انتقال مهارت پرتاب کردن در کودکان مبتلا به اوتیسم،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 27 ، pp. 35–48، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button