مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان یکپارچگی حسی حرکتی بر مهارت های حرکتی در دانش آموزان با کم توانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف ازپژوهش حاضر, بررسی اثربخشی درمان یکپارچگی حسی حرکتی بر بهبود مهارت های حرکتی در دانش آموزان با کم توانی یادگیری است. به منظور انجام این پژوهش, 24 نفر از دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری که به مراکز ناتوانی های یادگیری شهر یاسوج مراجعه کرده بودند به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس, آزمون رشد حرکتی لینکلن- اوزرتسکی به عنوان پیش آزمون درمورد هر دو گروه به عمل آمد. همچنین, درمانی کپارچگی حسی حرکتی به مدت 10 جلسه به گروه آزمایش ارائه گردید. بلافاصله پس از اتمام آموزش, مجددا آزمون رشد حرکتی لینکلن- اوزرتسکی به عنوان پس آزمون از هر دو گروه به عمل آمد و از طریق تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که تفاوت معناداری در نمره مهارت های حرکتی در دو گروه وجود دارد. بدین صورت که گروه آزمایش در پس آزمون عملکرد بهتری داشته است.به طور کلی, نتایج حاکی از آن است که درمانیکپارچگی حسی حرکتی, منجر به بهبود مهارت های حرکتیدر دانش آموزان با کم توانی یادگیری شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساداتی فیروزآبادی، سمیه، و عباسی، شهلا. (1395). اثربخشی درمان یکپارچگی حسی حرکتی بر مهارت های حرکتی در دانش آموزان با کم توانی یادگیری. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 8(26 )، 105-118. SID. https://sid.ir/paper/232890/fa

    Vancouver: کپی

    ساداتی فیروزآبادی سمیه، عباسی شهلا. اثربخشی درمان یکپارچگی حسی حرکتی بر مهارت های حرکتی در دانش آموزان با کم توانی یادگیری. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1395؛8(26 ):105-118. Available from: https://sid.ir/paper/232890/fa

    IEEE: کپی

    سمیه ساداتی فیروزآبادی، و شهلا عباسی، “اثربخشی درمان یکپارچگی حسی حرکتی بر مهارت های حرکتی در دانش آموزان با کم توانی یادگیری،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 8، no. 26 ، pp. 105–118، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button