مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی شرایط تمرین از راه الگودهی دامنه ای

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر الگودهی به روش دامنه ای بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی متوالی بود. در این آزمایش 28 آزمودنی راست دست داوطلب (14 پسر, 14 دختر, 19 تا 20 سال), از لحاظ نوع الگودهی به دو گروه دامنه ای و جفت شده تقسیم شدند. تکلیف آزمودنی ها حرکت در مسیر از قبل مشخص شده با فشردن کلیدهای 2, 6, 8 و 4 یک دستگاه زمان بندی متوالی و حفظ زمان بندی مطلق معین بود. افراد گروه دامنه ای, هرگاه از دامنه معین خطای زمان بندی مطلق خارج می شدند, الگو دریافت می کردند, درحالی که گروه دیگر با گروه دامنه ای جفت شده بود. آزمایش در 4 روز جداگانه انجام گرفت و شامل مراحل اکتساب, یادداری و انتقال بود. برای سنجش دقت عملکرد از خطای زمان بندی مطلق استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل عاملی واریانس مرحله اکتساب, هرچند کاهش معنی داری در خطای زمان بندی مطلق دو گروه الگودهی دامنه ای و جفت شده رخ داد, بین تغییرات ایجادشده در دو گروه طی این دوره تفاوت معنی داری وجود نداشت. نتایج آزمون یادداری و انتقال نشان داد که خطای گروه الگودهی دامنه ای, کمتر از گروه جفت شده بود. مطابق پیش بینی نظریه نقطه چالش, نتایج نشان داد که الگودهی دامنه ای, تکنیکی مناسب برای تطبیق شرایط یادگیری با نیازهای یادگیرنده است. همچنین بر اساس نتایج این تحقیق, روش دامنه ای که پیش از این مزایای آن در حوزه برنامه های ارائه KR اثبات شده, به خوبی به حیطه یادگیری مشاهده ای تعمیم پذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرام پور، سوران، بهرام، عباس، پروین پور، شهاب، و قدیری، فرهاد. (1390). بهینه سازی شرایط تمرین از راه الگودهی دامنه ای. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 3(9)، 13-27. SID. https://sid.ir/paper/232906/fa

    Vancouver: کپی

    بهرام پور سوران، بهرام عباس، پروین پور شهاب، قدیری فرهاد. بهینه سازی شرایط تمرین از راه الگودهی دامنه ای. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1390؛3(9):13-27. Available from: https://sid.ir/paper/232906/fa

    IEEE: کپی

    سوران بهرام پور، عباس بهرام، شهاب پروین پور، و فرهاد قدیری، “بهینه سازی شرایط تمرین از راه الگودهی دامنه ای،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 3، no. 9، pp. 13–27، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232906/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا