مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دقت در محیط های باز و بسته: رویکرد سبک های شناختی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 94

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی دقت پرتاب شرکت کنندگان مستقل از زمینه و وابسته به زمینه در شرایط محیطی باز و بسته اجرا شد. در این راستا آزمون گروهی شکل های نهفته شده بین 320 دانشجوی پسر توزیع شد و در نهایت براساس نمرات بدست آمده از آزمون, 90 نفر به صورت تصادفی در سه گروه 30 نفری وابسته به زمینه, بی طرف و مستقل از زمینه قرار گرفتند. آزمون در دو شرایط محیطی باز و بسته اجرا شد (یعنی در هر شرایط 45 نفر). تکلیف شامل پرتاب دارت در هر یک از شرایط بود. شرکت کنندگان در مرحله پیش آزمون اقدام به پرتاب 10 دارت کردند. در مرحله اکتساب, شرکت کنندگان در 6 بلوک 10 کوششی تکلیف پرتاب دارت را انجام دادند. آزمون یادداری شامل یک بلوک 10 کوششی بود که 24 ساعت بعد از مرحله اکتساب انجام شد. بعد از بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و برابری واریانس ها با استفاده از آزمون لوین, داده ها به کمک روش های آماری تحلیل واریانس سه راهه (2(شرایط)´3(گروه) ´6(بلوک)) با اندازه گیری مکرر, تحلیل واریانس 2 راهه و آزمون تعقیبی بنفرونی تحلیل شد. نتایج تفاوت معناداری را در مراحل اکتساب (P=0.006, F=5.35) و یادداری (p=0.01, f=4.46) بین سه گروه نشان داد. شرکت کنندگان مستقل از زمینه در مقایسه با شرکت کنندگان بی طرف و وابسته به زمینه در مراحل اکتساب و یادداری عملکرد بهتری داشتند. این یافته تنها بخشی از نظریه استقلال و وابستگی به زمینه ویتکین را تایید کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، علیرضا، قطبی ورزنه، احمد، و صائمی، اسماعیل. (1392). ارزیابی دقت در محیط های باز و بسته: رویکرد سبک های شناختی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 5(13)، 77-94. SID. https://sid.ir/paper/232937/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی علیرضا، قطبی ورزنه احمد، صائمی اسماعیل. ارزیابی دقت در محیط های باز و بسته: رویکرد سبک های شناختی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1392؛5(13):77-94. Available from: https://sid.ir/paper/232937/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بهرامی، احمد قطبی ورزنه، و اسماعیل صائمی، “ارزیابی دقت در محیط های باز و بسته: رویکرد سبک های شناختی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 5، no. 13، pp. 77–94، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button