مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر دو رویکرد معلم محور و کودک محور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دختران دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف مطالعة حاضر, بررسی اثر برنامه ی مداخله ای مهارت های دست کاری با دو رویکرد کودک محور و معلم محور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دختران دبستانی است. تعداد 45 نفر از کودکان دختر نه ساله ی مدارس شهر قروه به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب و پس از همسان سازی به سه گروه معلم محور, کودک محور و شاهد تقسیم شدند. هر برنامه شامل 20 جلسة 45دقیقه ای طی یک دورة ده هفته ای بود. نتایج نشان داد در پس آزمون, شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دو گروه مداخله, برتر از گروه شاهد بود و گروه کودک محور نیز برتر از گروه معلم محور بود (P<0. 05). این نتایج نشان می دهد مزایای منتسب به برنامه های مداخله ای با تأکید بر رویکرد جو انگیزة تبحر, از قابلیت تعمیم در زمینة مهارت های حرکتی بنیادی دست کاری برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، حسین، قدیری، فرهاد، و بهرام، عباس. (1397). اثر دو رویکرد معلم محور و کودک محور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دختران دبستانی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(31 )، 39-52. SID. https://sid.ir/paper/232953/fa

    Vancouver: کپی

    قادری حسین، قدیری فرهاد، بهرام عباس. اثر دو رویکرد معلم محور و کودک محور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دختران دبستانی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(31 ):39-52. Available from: https://sid.ir/paper/232953/fa

    IEEE: کپی

    حسین قادری، فرهاد قدیری، و عباس بهرام، “اثر دو رویکرد معلم محور و کودک محور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراک شدة دختران دبستانی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 31 ، pp. 39–52، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button