مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر یادگیری مهارت سرویس والیبال

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 172

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم در مراحل مختلف خودتنظیم (شامل: مراحل دوراندیشی, عملکرد و خوداندیشی) بر مراحل اکتساب, یادداری و انتقال مهارت سرویس والیبال بود. آزمودنی ها 55 دانشجوی دختر دانشگاه یزد (با میانگین سنی 1.03±20 سال) بودند که به صورت تصادفی به پنج گروه (سه گروه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و دو گروه کنترل بدون تمرین و با تمرین) تقسیم شدند و سرویس والیبال را اجرا کردند. آزمودنی ها پس از شرکت در پیش آزمون در مرحله اکتساب, 12 بلوک 10 کوششی را تمرین نمودند. سپس, در آزمون اکتساب (با همان شرایط پیش آزمون) شرکت کردند. درادامه, (پس از یک هفته) یک بلوک 10 کوششی را در آزمون یادداری و انتقال تمرین نمودند. داده ها در مرحله اکتساب با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یک راهه با اندازه گیری مکرر در یک طرح (6*4) تحلیل گردید و برای بررسی داده های حاصل از آزمون های اکتساب, یادداری و انتقال از تحلیل واریانس یک راهه و همچنین, به منظور شناسایی تفاوت ها از آزمون تعقیبی بونفرونی استفاده گردید. نتایج تفاوت معناداری را در گروه های تمرینی که از راهبردهای خودتنظیمی بهره گرفتند نسبت به سایر گروه هادر مراحل اکتساب, آزمون های اکتساب, یادداری و انتقال نشان می دهد, به عبارت دیگر, گروه های راهبردهای خودتنظیم که از مرحله خودارزیابی و خودواکنشی بهره برده اند, عملکرد بهتری داشته اند. این یافته ها نشان می دهد که راهبردهای یادگیری خودتنظیم, عامل موثری در پیشرفت عملکرد و یادگیری مهارت های حرکتی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهاوی عزآبادی، رزا، فلاح یخدانی، حمیدرضا، و مشیری سده، پریسا. (1396). مقایسه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر یادگیری مهارت سرویس والیبال. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(28 )، 155-172. SID. https://sid.ir/paper/232969/fa

    Vancouver: کپی

    رهاوی عزآبادی رزا، فلاح یخدانی حمیدرضا، مشیری سده پریسا. مقایسه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر یادگیری مهارت سرویس والیبال. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(28 ):155-172. Available from: https://sid.ir/paper/232969/fa

    IEEE: کپی

    رزا رهاوی عزآبادی، حمیدرضا فلاح یخدانی، و پریسا مشیری سده، “مقایسه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر یادگیری مهارت سرویس والیبال،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 28 ، pp. 155–172، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button