مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین و اولویت بندی نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس الگوی کانو

صفحات

 صفحه شروع 459 | صفحه پایان 468

چکیده

 امروزه از مهم ترین عوامل ارتقای کارآیی درونی و بیرونی دانشگاه, رضایت اعضای هیات علمی از فرایندهای موجود در دانشگاه است. با مشخص کردن نیازهای موثر بر رضایت شغلی می توان به منظور بهبود شرایط و افزایش میزان رضایت و در نتیجه افزایش کارایی, اثربخشی و بهره وری اعضای هیات علمی اقداماتی به عمل آورد.پژوهش حاضر, مطالعه ای توصیفی - تحلیلی به صورت مقطعی است که با هدف تعیین و اولویت بندی نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس الگوی کانو در سال1387 با مشارکت 94 نفر از اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران انجام پذیرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شده و سپس با استفاده از جدول تعدیل شده کانو, ضریب رضایت و ضریب عدم رضایت تحلیل گردید.هشت نیاز اعضای هیات علمی جزء نیازهای هیجانی, 9 نیاز جزء نیازهای عملکردی و 10 نیاز هم جزء نیازهای اساسی بودند. عامل ایجاد فرصت جهت تحصیل در مقاطع بالاتر از دسته نیازهای هیجانی دارای بیشترین ضریب ایجاد رضایت (0.904) و عامل عدم امنیت شغلی از دسته نیازهای اساسی دارای بیشترین ضریب ایجاد نارضایتی (0.819-) در اعضای هیات علمی بود.لازم است مسوولان ابتدا با فراهم ساختن امکان مشارکت استادان در امر تصمیم گیری و با شناخت مهم ترین نیازهای آنها, اقدام به تدوین اهدف کوتاه, میان و بلند مدت در جهت افزایش انگیزش و رضایت اعضای هیات علمی نمایند و سپس در جهت دستیابی به این اهداف با مشارکت همه بخش های دانشگاه اقدامات مناسبی را طراحی و اجرا نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صافی، محمدهادی، فلاحی خشکناب، مسعود، راسل، مهدی، و رهگذر، مهدی. (1390). تعیین و اولویت بندی نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس الگوی کانو. پایش، 10(4)، 459-468. SID. https://sid.ir/paper/23329/fa

Vancouver: کپی

صافی محمدهادی، فلاحی خشکناب مسعود، راسل مهدی، رهگذر مهدی. تعیین و اولویت بندی نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس الگوی کانو. پایش[Internet]. 1390؛10(4):459-468. Available from: https://sid.ir/paper/23329/fa

IEEE: کپی

محمدهادی صافی، مسعود فلاحی خشکناب، مهدی راسل، و مهدی رهگذر، “تعیین و اولویت بندی نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس الگوی کانو،” پایش، vol. 10، no. 4، pp. 459–468، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23329/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button