مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اقناع و تغییر نگرش، جایگاه آن در سیره ارتباطی امامان معصوم (ع)، مروری بر مناظرات مکتوب حضرت امام رضا (ع)

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 144

کلیدواژه

مناظره های امام رضا (ع)Q3

چکیده

 در فرایندهای ارتباطی هدف اصلی را اغلب اقناع مخاطب بیان کرده و کلید اقناع را تغییر نگرش دانسته اند. یکی از اساسی ترین ابزارهای ارتباطی در ارتباطات انسانی گفتگوست, از این رو, کلام ابزاری در مباحث اقناعی است. هدف این مقاله تبیین نظریات مطرح در حوزه ارتباطات انسانی با موضوع اقناع, بر اساس شیوه مناظره ای امام رضا (ع) است. دیدگاه استبدادی و متعصبانه به انسان, ارتباطی منفعت طلبانه و اقناعی در جهت تحمیق و مسخ انسان را دنبال می کند, حال آنکه توجه به مصالح انسانی و داشتن دغدغه رشد و تعالی بشر, این ارتباط را به ابزاری برای هدایت فرد به سوی مصالح انسانی مبدل می سازد. ارتباطی که با هدف رفع جهل, شناخت, اطلاع یابی از عقاید و تفاسیر دیگران نسبت به موضوعات یکسان آغاز می گردد و الزاما هدف اقناع و تغییر نگرش ندارد. بر این اساس, تبیین و توضیح مفاهیم و اصطلاحات مطرح در حوزه ارتباطات اقناعی, موضوعیت می یابد. مقاله حاضر پژوهشی بنیادی و میان رشته ای است که با هدف بررسی اقناع و تغییر نگرش در ارتباطات انسانی, با توجه به سیره ارتباطی امامان معصوم (ع) و با رویکردی برون دینی انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سپنجی، امیرعبدالرضا، و مومن دوست، نفیسه. (1390). اقناع و تغییر نگرش, جایگاه آن در سیره ارتباطی امامان معصوم (ع), مروری بر مناظرات مکتوب حضرت امام رضا (ع). دین و ارتباطات، 18(2 (پیاپی 40))، 117-144. SID. https://sid.ir/paper/233333/fa

Vancouver: کپی

سپنجی امیرعبدالرضا، مومن دوست نفیسه. اقناع و تغییر نگرش, جایگاه آن در سیره ارتباطی امامان معصوم (ع), مروری بر مناظرات مکتوب حضرت امام رضا (ع). دین و ارتباطات[Internet]. 1390؛18(2 (پیاپی 40)):117-144. Available from: https://sid.ir/paper/233333/fa

IEEE: کپی

امیرعبدالرضا سپنجی، و نفیسه مومن دوست، “اقناع و تغییر نگرش, جایگاه آن در سیره ارتباطی امامان معصوم (ع), مروری بر مناظرات مکتوب حضرت امام رضا (ع)،” دین و ارتباطات، vol. 18، no. 2 (پیاپی 40)، pp. 117–144، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233333/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button