مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه و دین داری در میان جوانان

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 177

چکیده

 دین در گستره عمر آدمی تاثیرات عمیق و شگرفی, بر جوامع بشری و به خصوص پیروان خود داشته است, بدین سبب در بررسی مسائل اجتماعی و انسانی, نادیده گرفتن عامل دین, به هر علتی که باشد, بی شک نوعی مخالفت با حقایق تاریخی تلقی خواهد شد. با توجه به اهمیت دین داری از یک سو و از سویی دیگر استیلای رسانه ها در دنیای امروز, محور اصلی این پژوهش بررسی رابطه استفاده از تلویزیون ملی (داخلی) و تلویزیون ماهواره ای (خارجی) با میزان دین داری جوانان 18 تا 29 ساله شهر تهران است. در راستای این محور اصلی, رویکرد فرهنگی به رسانه و همچنین نظریات کاشت, برجسته سازی و اندیشه های متفکرانی همچون هوور, کارلسون, دریدا و پژوهش های تجربی متعدد موردبررسی قرار گرفت, به طوری که در نهایت با توجه به مطالعات نظری و تجربی صورت گرفته, فرضیاتی تنظیم و در جامعه آماری مورد آزمون قرار گرفت. به طور کلی برخی از مهم ترین نتایج پژوهش بدین شرح است: میزان اعتقادات دینی, عواطف دینی و مناسک دینی نشان می دهد که جوانان موردمطالعه از لحاظ دین داری دارای میانگینی بالاتر از حد متوسط هستند. بین میزان تماشا و استفاده از انواع برنامه های تلویزیون ماهواره ای و میزان دین داری رابطه ای منفی و معنادار وجود دارد, این در حالی است که با افزایش میزان تماشای تلویزیون ملی و تماشای انواع برنامه های سرگرم کننده و خبری آموزشی تلویزیون ملی, بر میزان دین داری جوانان, افزوده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، شراره، و زارع زاده غیاث آبادی، فاطمه. (1394). رسانه و دین داری در میان جوانان. دین و ارتباطات، 22(1 (پیاپی 47))، 145-177. SID. https://sid.ir/paper/233361/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده شراره، زارع زاده غیاث آبادی فاطمه. رسانه و دین داری در میان جوانان. دین و ارتباطات[Internet]. 1394؛22(1 (پیاپی 47)):145-177. Available from: https://sid.ir/paper/233361/fa

    IEEE: کپی

    شراره مهدی زاده، و فاطمه زارع زاده غیاث آبادی، “رسانه و دین داری در میان جوانان،” دین و ارتباطات، vol. 22، no. 1 (پیاپی 47)، pp. 145–177، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button