Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,539
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,144
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت یابی سیاست رسانه ای مد لباس مبتنی بر مساله شناسی چرخه آن در جامعه ایران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 44

چکیده

 صنعت مد لباس به عنوان یکی از صنایع فرهنگی فراگیر و سودآور جهان امروز, ماهیت پیچیده ای دارد که هر گونه سیاست گذاری در قبال آن ناگزیر از مطالعه نظام مند ساز و کار آن در جامعه است. در این پژوهش نظر به نقش جدی رسانه ها در شکل دهی به فرهنگ و سبک زندگی, سیاست رسانه ای مد لباس مبتنی بر مساله شناسی چرخه مد لباس در جامعه ایران و همچنین مطالعه وضعیت موجود سیاست های این حوزه (پیشینه سیاستی), مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه چرخه مد با بهره گیری از روش مصاحبه عمیق و مطالعات اسنادی و تحلیل داده ها با روش تحلیل مضمون, ما را به هشت مساله محوری همچون «مشکلات معرفتی و سردرگمی شناختی در حوزه مد اسلامی ایرانی», «عدم وجود اقتصاد سیاسی مد لباس اسلامی ایرانی», «دیده نشدن و عدم ظهور جدی الگوهای لباس بومی» و... رساند؛ مسائلی که در ارتباط جدی با کلان مساله «نبود برندهای جریان ساز بومی اسلامی- ایرانی در حوزه مد لباس» قرار دارند. در نهایت بر اساس این هشت مساله, هشت اولویت سیاست رسانه ای و 38 توصیه سیاستی متناظر با آن ارائه شد. از جمله این اولویت ها می توان به «کمک به رفع مشکلات معرفتی و مهارتی حوزه مد لباس», «کمک به شکل گیری اقتصاد سیاسی مد لباس» و «کمک به دیده شدن هر چه بیشتر الگوهای بومی مد لباس در زندگی روزمره مردم» اشاره نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افروغ، عماد، و مهربانی فر، حسین. (1396). اولویت یابی سیاست رسانه ای مد لباس مبتنی بر مساله شناسی چرخه آن در جامعه ایران. دین و ارتباطات، 24(2 (پیاپی 52) )، 9-44. SID. https://sid.ir/paper/233376/fa

    Vancouver: کپی

    افروغ عماد، مهربانی فر حسین. اولویت یابی سیاست رسانه ای مد لباس مبتنی بر مساله شناسی چرخه آن در جامعه ایران. دین و ارتباطات[Internet]. 1396؛24(2 (پیاپی 52) ):9-44. Available from: https://sid.ir/paper/233376/fa

    IEEE: کپی

    عماد افروغ، و حسین مهربانی فر، “اولویت یابی سیاست رسانه ای مد لباس مبتنی بر مساله شناسی چرخه آن در جامعه ایران،” دین و ارتباطات، vol. 24، no. 2 (پیاپی 52) ، pp. 9–44، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا