مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 155

چکیده

 در این مقاله وبلاگ نویسی طلاب با رویکردی ارتباط شناختی تحلیل شده است, به این معنا که هر وبلاگ از چهار بعد فرستنده, پیام, رسانه و مخاطب, مورد تحلیل قرار گرفته است. وبلاگ های نمونه بر اساس نمونه گیری هدفمند و پس از گونه شناسی وبلاگ های طلاب, که به هفت گونه سیاسی, اجتماعی, ادبی, روزنوشت, اندیشه, معارفی و سایر (عمومی) تقسیم شده اند و لحاظ کردن معیارهایی نظیر سابقه چهارساله وبلاگ و به روزرسانی مستمر, انتخاب شده اند. در ادامه با الهام از «مدل هنجاری رسانه های سایبر اسلامی» که با هدف تحلیل سایت های دینی طراحی شده و به همین دلیل در تحلیل وبلاگ فاقد کارایی لازم است, مدلی برای تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب ارائه شده است, که شامل 21 شاخص است. در گزینش شاخص های درون مدل, تناظر با ابعاد چهارگانه فرآیند ارتباط و وجود جامعیت و تناسب لازم جهت تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ, مدنظر قرار گرفت. در مرحله بعد, هریک از وبلاگ های نمونه بر طبق مدل پیشنهادی تحلیل شدند. برخی از یافته های تحقیق از این قراراند: ذکر هویت فردی و صنفی در اکثر وبلاگ های طلاب, تفاوت الگوی وبلاگ نویسی طلاب زن نسبت به طلاب مرد و بهره گیری طلاب اصلاح طلب از الگوی جریان دومرحله ای. در پایان نیز به منظور حضور کارآمدتر طلاب در عرصه وبلاگ نویسی, پیشنهادهایی مانند نگارش گروهی, به روزرسانی متوسط, اعتبارسازی, خاص سازی و ... ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرم الهی، نعمت اله، و مبینی مقدس، مجید. (1391). تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب. دین و ارتباطات، 19(1 (پیاپی 41))، 129-155. SID. https://sid.ir/paper/233427/fa

    Vancouver: کپی

    کرم الهی نعمت اله، مبینی مقدس مجید. تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب. دین و ارتباطات[Internet]. 1391؛19(1 (پیاپی 41)):129-155. Available from: https://sid.ir/paper/233427/fa

    IEEE: کپی

    نعمت اله کرم الهی، و مجید مبینی مقدس، “تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب،” دین و ارتباطات، vol. 19، no. 1 (پیاپی 41)، pp. 129–155، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button