مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل مؤثر درتقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 170

چکیده

 در سالیان اخیر, تکواندوی بانوان در کشور رشد چشمگیری داشته است و همین امر موجب افزایش تعداد باشگاه های ورزشی و افزایش رقابت با سایر رشته های ورزشی شده است. موفقیت در چنین فضایی به شناسایی و توجه به انتظارات مشتریان نیاز دارد. هدف اصلی این پژوهش, شناسایی عوامل مؤثر در تقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان بود. جامعة آماری این پژوهش همة مشتریان بالای 14 سال باشگاه های تکواندوی بانوان در شهر اهواز بودند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی, 119 نفر از ورزشکاران به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش نامة تعدیل شدة ابعاد تقاضای بازار کیم و همکاران (2009) بود. پس از تأیید روایی توسط خبرگان (تعداد = نُه), پایایی پرسش نامه ازطریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار, فراوانی, درصد و غیره) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی) استفاده شد. یافته ها نشان داد که هفت عامل امتیازهای فردی, تجهیزات باشگاه, عملکرد باشگاه, دانش مربی, رفتار مربی, آشنایی با فرهنگ کره ای و فضای باشگاه بر تقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان تأثیرگذار هستند. باشگاه های تکواندوی بانوان برای آنکه بتوانند در فضای رقابتی موجود به بقا و همچنین, افزایش سهم خود از بازار کمک کنند, لازم است عامل ها و مؤلفه های شناسایی شده در این پژوهش را در برنامة کار خود قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیبی، امین، و قلی پور، مهشید. (1398). شناسایی عوامل مؤثر درتقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(54 )، 153-170. SID. https://sid.ir/paper/234354/fa

    Vancouver: کپی

    خطیبی امین، قلی پور مهشید. شناسایی عوامل مؤثر درتقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(54 ):153-170. Available from: https://sid.ir/paper/234354/fa

    IEEE: کپی

    امین خطیبی، و مهشید قلی پور، “شناسایی عوامل مؤثر درتقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 54 ، pp. 153–170، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234354/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button