مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعه موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر هوش تجاری از طریق نوآوری و موفقیت برند بر عملکرد مالی باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را مدیران باشگاه های خصوصی شهر رشت تشکیل دادند. به دلیل محدود بودن جامعه آماری, نمونه آماری برابر با جامعه آماری (کل شمار) در نظر گرفته شد (N=49). به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و روابط بین متغیرها نیز نرم افزار اسمارت پی ال اس 2 مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها نشان می دهند که هوش تجاری به ترتیب اثر معنا داری بر نوآوریو عملکرد مالی باشگاه های ورزشی خصوصی دارد, اما اثر آن بر موفقت برندمعنا دار نمی باشد. درمقابل, تاثیر نوآوری بر موفقیت برند و عملکرد مالی معنادار می باشد. موفقیت برند نیز بر عملکرد مالی تاثیر دارد. بر اساس یافته ها مشخص می شود که هرچند هوش تجاری به طور قابل توجهی توانایی پیش بینی عملکرد مالی را دارد, اما درک این مکانیزم و دست یابی به موفقیت مالی, نیازمند توجه به کارآمدی سیستم نوآوری و اثربخشی مدیریت برند می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، شهرام، زارعیان، حسین، و براخاص قرمیش، حسین. (1396). تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعه موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(41 )، 127-146. SID. https://sid.ir/paper/234386/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی شهرام، زارعیان حسین، براخاص قرمیش حسین. تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعه موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(41 ):127-146. Available from: https://sid.ir/paper/234386/fa

    IEEE: کپی

    شهرام شفیعی، حسین زارعیان، و حسین براخاص قرمیش، “تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی از طریق نوآوری و موفقیت برند (مطالعه موردی: باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت)،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 41 ، pp. 127–146، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button