مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بهرة خوشنامی بر انتظارات مشتریان باشگاه های ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 184

چکیده

 امروزه باشگاههای ورزشی ناگزیر هستند برای ماندن در بازار رقابتی, انتظارات مشتریان خود را همسو با داراییهایشان برآورده سازند. دراین زمینه, بهرة خوشنامی میتواند بستر لازم را فراهم آورد؛ بنابراین, هدف این پژوهش علاوه بر معرفی عوامل بهرة خوشنامی, بررسی مدل تأثیر خوشنامی باشگاههای ورزشی بر انتظارات مشتریان بود. جامعة آماری شامل 1300 مشتری باشگاههای استان کرمانشاه (طبق آمار موجود در ادارة تربیت بدنی استان) بود که نمونة آماری براساس جدول کرجسی-مورگان برابر با 367 نفر تعیین شد. برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه استفاده شد: پرسش نامه ی بهرة خوشنامی شامل 20 سؤال (81/0=α ) و پرسش نامه ی انتظارات مشتریان شامل 18 سؤال (83/0=α ) که روایی صوری آنها به تأیید 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی و بازاریابی رسید. براساس یافتهها, شش عامل (جاذبههای عاطفی, محصولات و خدمات, چشم انداز و رهبری, محل و محیط کار, مسئولیتهای اجتماعی و زیست محیطی و عملکرد مالی) در بهره خوشنامی باشگاههای ورزشی دستهبندی شدند که ازاین میان, تنها, عامل جاذبههای عاطفی و مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی نتوانسته بودند بر انتظارات مشتریان تأثیرگذار باشد؛ براین اساس, مدیران برای تأمین انتظارات مشتریان خود باید به عوامل مؤثر به آن توجه کنند و راهبردهای نوینی درزمینه ی کسب خوشنامی باشگاه فراهم آوردند؛ زیرا, خوشنامی باشگاه نقش مهمی در انتظارات مشتریان از باشگاه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قبادی یگانه، اکرم، و زردشتیان، شیرین. (1397). تأثیر بهرة خوشنامی بر انتظارات مشتریان باشگاه های ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(47 )، 167-184. SID. https://sid.ir/paper/234394/fa

    Vancouver: کپی

    قبادی یگانه اکرم، زردشتیان شیرین. تأثیر بهرة خوشنامی بر انتظارات مشتریان باشگاه های ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(47 ):167-184. Available from: https://sid.ir/paper/234394/fa

    IEEE: کپی

    اکرم قبادی یگانه، و شیرین زردشتیان، “تأثیر بهرة خوشنامی بر انتظارات مشتریان باشگاه های ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 47 ، pp. 167–184، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا