مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش پیشنهادی به مشتری درمدل کسب وکارهای ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 98

چکیده

 ارزش پیشنهادی, دلیل ترجیح یک شرکت نسبت به سایر شرکت ها توسط مشتریان است. هر ارزش پیشنهادی متشکل از بسته ای منتخب از محصولات یا خدمات است که نیازهای یک بخش از مشتریان را برآورده می کند. هدف پژوهش حاضر, شناسایی مؤلفه های ارزش پیشنهادی به مشتریبه عنوان یکی از مؤلفه های نه گانة مدل کسب وکار استروالدر بود. این پژوهش ازنوعکاربردی و ازنظر روش گردآوری داده ها, توصیفی-پیمایشی بود. جامعة آماری, مالکان و مدیران کسب وکارهای خدمات ورزشیو نیز خبرگان دانشگاهی بودند. تعداد 21 نفر با استفاده از راهبرد نمونه گیری گلوله برفی و به صورت هدفمند و غیرتصادفی تا مرحلة اشباع نظری انتخاب شدند. مصاحبه ها باز و نیمه ساختاریافته انجام شدند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری باز, محوری و تم انجام شد و مؤلفه های ارزش پیشنهادی به مشتری در حوزة خدمات ورزشی شناسایی شدند. نتایج نشان داد که ارائة خدمات آموزشی به مشتری, خدمات مشاوره, خدمات رفاهی, خدمات سلامتی, تندرستی, تفریحی, پاسخ گویی به نیازهای احساسی و خدمات پزشکی ورزشی, مهم ترین ارزش های قابل ارائه در کسب وکارهای ورزشی بودند. پس از آن, پاسخ گویی به نیازهای مالی و فروش محصولات در رتبه های بعدی قرار گرفتند. براساس یافته ها, به مدیران کسب وکارهای ورزشی پیشنهاد می شود با تحلیل نیازهای مشتریان, ارزش پیشنهادی رقبا و تحلیل درونی و بیرونی کسب وکار خود, نسبت به خلق مؤلفه های ارزش پیشنهادی مشتریان به عنوان عنصر کلیدی رقابت در کسب وکارهای خدماتی ورزشی توجه ویژه ای داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، ناصر، آقایی، نجف، محمدکاظمی، رضا، و صفاری، مرجان. (1398). ارزش پیشنهادی به مشتری درمدل کسب وکارهای ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(53 )، 83-98. SID. https://sid.ir/paper/234403/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی ناصر، آقایی نجف، محمدکاظمی رضا، صفاری مرجان. ارزش پیشنهادی به مشتری درمدل کسب وکارهای ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(53 ):83-98. Available from: https://sid.ir/paper/234403/fa

    IEEE: کپی

    ناصر غلامی، نجف آقایی، رضا محمدکاظمی، و مرجان صفاری، “ارزش پیشنهادی به مشتری درمدل کسب وکارهای ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 53 ، pp. 83–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button