مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها و تماشاگران ورزشی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش قهرمانی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی نقش رسانه ها و تماشاگران ورزشی در جذب بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی است. روش پژوهش توصیفی - پیمایشی و ا ز نوع پژوهش های کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران ارشد (مدیر عامل, مدیر مالی یا مدیر فروش) شرکت های خصوصی (تولیدی) بزرگ در شهرستان اصفهان بود که در یک سال اخیر شرکتشان حامی مالی ورزشی نبوده است. نمونه آماری برابر با جامعه در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی محتوایی آن توسط استادان و کارشناسان خبره مدیریت ورزشی تایید شد و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.88 به دست آمد. برای تحلیل استنباطی داده ها از روش آماری t تک متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد مدیران شرکت های خصوصی رسانه ها و تماشاگران ورزشی را دو عامل بسیار مهم در جذب بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی می دانند. در این میان, نقش رسانه ها با میانگین 2.54 بسیار مهم است. همچنین, نقش تماشاگران ورزشی با میانگین 2.44 در جذب شرکت های خصوصی تاثیرگذار است. بر اساس یافته های تحقیق, از دیدگاه مدیران شرکت ها, کمیت و نوع نگرش تماشاگران به حامیان مالی, در سرمایه گذاری شرکت ها در ورزش قهرمانی موثر است؛ بنابراین ایجاد محیطی ایمن و فرح بخش برای تماشاگران ورزشی توسط سازمان تربیت بدنی و مدیران ورزشی باعث جذب بیشتر تماشاگران می شود. همچنین تحت پوشش قرار دادن رویدادها با مدت زمان بیشتر (قبل, حین و بعد از رویداد) و با تنو ع بیشتر د ر جذب سرمایه گذاری صاحبان صنایع و بخش خصوصی در ورزش قهرمانی مفید و لازم است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رجبی، مالک، سلطان حسینی، محمد، رضوی، محمدحسین، و حسینی، سیدعماد. (1391). نقش رسانه ها و تماشاگران ورزشی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش قهرمانی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 4(13)، 93-105. SID. https://sid.ir/paper/234417/fa

Vancouver: کپی

رجبی مالک، سلطان حسینی محمد، رضوی محمدحسین، حسینی سیدعماد. نقش رسانه ها و تماشاگران ورزشی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش قهرمانی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1391؛4(13):93-105. Available from: https://sid.ir/paper/234417/fa

IEEE: کپی

مالک رجبی، محمد سلطان حسینی، محمدحسین رضوی، و سیدعماد حسینی، “نقش رسانه ها و تماشاگران ورزشی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش قهرمانی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 4، no. 13، pp. 93–105، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234417/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button