مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

329
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر هویت تیمی و سازمانی برنگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 242

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثر هویت تیمی و سازمانی بر نگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت, در دانشجویان تربیت بدنی استان کردستان (تعداد=540) انجام شد. پژوهش ازنوع توصیفی-همبستگی بود که با روش نمونه گیری سرشماری (تعداد=400)انجام گرفت. ابزار اندازه گیری پژوهش, پرسش نامة پژوهشگرساختة وی‍ ژگی های فردی و پرسش نامة استاندارد هویت تیمی, هویت سازمانی مرتبط با علت, نگرش مصرف کننده, تناسب ورزش و علت و قصد خرید بودند. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, انحراف استاندارد و غیره) و آمار استنباطی (همبستگی, تحلیل عامل تأییدی و مدل معادلات ساختاری) و نرم افزار اس. پی. اس. اس. نسخة 22 و آموس نسخة 22 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اگر بین ورزش و علت انتخاب شده سنخیت بالایی باشد, بر نگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت اثر مثبت و معناداری دارد. همچنین, هویت تیمی به صورت مستقیم و جدا از تناسب ورزش و علت, نمی تواند بر نگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت تأثیر مثبت داشته باشد؛ اما هویت سازمانی مرتبط با علت به تنهایی و جدا از تناسب ورزش و علت, بر نگرش مصرف کننده اثر مثبت و معنادار دارد. به علاوه, تغییر مثبت نگرش مثبت مصرف کننده منجر به قصد خرید خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظمی، محمدکاظم، و محمدی، سردار. (1397). اثر هویت تیمی و سازمانی برنگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(48 )، 215-242. SID. https://sid.ir/paper/234444/fa

    Vancouver: کپی

    عظمی محمدکاظم، محمدی سردار. اثر هویت تیمی و سازمانی برنگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(48 ):215-242. Available from: https://sid.ir/paper/234444/fa

    IEEE: کپی

    محمدکاظم عظمی، و سردار محمدی، “اثر هویت تیمی و سازمانی برنگرش مصرف کننده نسبت به بازاریابی ورزشی مرتبط با علت،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 48 ، pp. 215–242، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234444/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button