مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر روابط مربی-ورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, مطالعة میزان اثربخشی یک دورة فشردة آموزش مهارتهای ارتباطی بر رابطة مربی و ورزشکار بود. ماهیت فردی و ماهیت ورزشی (رشتة ورزشی) و ارتباط آن ها با تفاوت های موجود در رابطة مربیان و ورزشکاران بررسی شد. پژوهش از نوع نیمه تجربی بود و همة ورزشکاران تیمهای بانوان باشگاه ورزشی فولاد مبارکة سپاهان اصفهان که بالغ بر 400 نفر میشدند, جامعة آماری بودند. نمونة آماری تعداد 40 نفر از سه تیم بسکتبال, کاراته و شنابودند که ازطریق نمونه گیریخوشهای و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابتدا, ازطریق پرسش نامههای روابط مربی-ورزشکار و سیاهه کیفیت روابط پیشآزمون انجام شد. سپس, دورة آموزشی فشردة مهارتهای ارتباطی برگزار گردید و پس از دو هفته, پسآزمون اجرا شد. گروه اول, بسکتبالیست ها به اتفاق مربی خود, گروه دوم, شناگرها بدون مربی و گروه سوم, کاراتهکاها بودند که فقط مربی آن ها در دورة آموزشی شرکت کرد. اعضای گروههای اول و دوم از آموزشها برای گرم کردن روابط استفاده کردند و مربی گروه سوم برای سردکردن روابط استفاده کرد. برحسب هدف, داده ها توسط انواع آنوا و رگرسیون چندعاملی تحلیل شد. نتایج نشان داد کهدر سه رشتة ورزشی, روابط مربی ورزشکار متفاوت بود. در هر سه گروه, دورة آموزشی مهارت های ارتباطی مؤثر بود و خطوط تغییرات سه گروه دارای تعامل بود؛ شناگران, پیشرفت؛ بسکتبالیستها پیشرفت بیشتر و کاراتهکاها پسرفت نشان دادند. براساس یافته ها می توان گفت که کیفیت روابط مربی ورزشکار بیشتر تابع ویژگیهای فردی آن ها است و ارتباط زیادی با رشتة ورزشی ندارد. آموزش مربی و ورزشکار باهم, مؤثرتر از آموزش هریک از آن ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، اکرم، ذوالاکتاف، وحید، نمازی زاده، مهدی، و عسگری گندمانی، روح الله. (1396). تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر روابط مربی-ورزشکار. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(46 )، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/234466/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اکرم، ذوالاکتاف وحید، نمازی زاده مهدی، عسگری گندمانی روح الله. تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر روابط مربی-ورزشکار. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(46 ):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/234466/fa

    IEEE: کپی

    اکرم محمدی، وحید ذوالاکتاف، مهدی نمازی زاده، و روح الله عسگری گندمانی، “تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر روابط مربی-ورزشکار،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 46 ، pp. 105–124، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234466/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا