مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

747
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعة مدل اثر جامعة برند بر ویژگی های برند

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 140

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی و توسعة مدل اثر جامعة برند بر ویژگیهای برند, با میانجیگری دلبستگی به برند و نقش تعدیلکنندة شباهت جامعه – برند در صنعت پوشاک ورزشی داخلی و خارجی بود. روش پژوهش, توصیفی-همبستگی و ازنظر هدف, کاربردی بود. پژوهش به شکل میدانی انجام شد که مشتریان برندهای ورزشی داخلی و خارجی در سطح فروشگاههای شهر شیراز جامعة آماری آن بود. ابزار اندازهگیری, پرسش نامة 34 سؤالی در مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود. نتایج نشان داد که شباهت جامعة برند, رابطة بین تعهد به جامعة برند و دلبستگی به برند و رابطة تعهد به جامعة برند و تعهد به برند را تعدیل کرد؛ درحالی که شباهت جامعة برند نقش تعدیل کننده ای بین شناسایی و تعیین هویت جامعة برند و شناسایی و تعیین هویت برند نداشت. به طورکلی, اگر مشتریان جامعة برند ورزشی موفق را بپذیرند, آن جامعة برند ورزشی اثرگذارتر خواهد بود. ایجاد نگرش مثبت در ادراک مشتریان نیز زمانی روی میدهد که جامعة برند برمبنای خرید و رضایت از خرید مطرح شود و تنها, داشتن هویت جامعة برند و داشتن تعهد به جامعة برند برای ایجاد تغییر مثبت, مؤثر نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگاری، مهدی، امیرحسینی، سیداحسان، و ترک فر، احمد. (1396). توسعة مدل اثر جامعة برند بر ویژگی های برند. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(46 )، 125-140. SID. https://sid.ir/paper/234471/fa

    Vancouver: کپی

    رستگاری مهدی، امیرحسینی سیداحسان، ترک فر احمد. توسعة مدل اثر جامعة برند بر ویژگی های برند. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(46 ):125-140. Available from: https://sid.ir/paper/234471/fa

    IEEE: کپی

    مهدی رستگاری، سیداحسان امیرحسینی، و احمد ترک فر، “توسعة مدل اثر جامعة برند بر ویژگی های برند،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 46 ، pp. 125–140، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا