مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,478
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کیفیت خدمات گردشگری ورزشی در تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 205

چکیده

 صنعت گردشگری ورزشی جز صنایع خدماتی محسوب می شود. در این نوع صنایع, حفظ مشتری مهم تر از جذب مشتریان جدید است. ارائه محصولات و خدمات باکیفیت, از مهم ترین عوامل حفظ مشتریان است. هدف این پژوهش, بررسی نقش ابعاد مختلف کیفیت خدمات گردشگری ورزشی در تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است و به شکل میدانی انجام شده است. نمونه آماری با توجه به تعداد متغیرها (16 متغیر) و بنا به نظر جیمز استیونس (15 نمونه به ازای هر متغیر) باید حداقل 240 نفر باشد. به همین منظور 265 نفر از گردشگرانی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که در دیدار برگشت دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در فرودین ماه سال 1390 در ورزشگاه آزادی تهران حضور داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای است که شانک در رساله دکتری خویش, در دانشگاه اوهایو, مورد استفاده قرار داده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه, با استفاده از نظر متخصصین مدیریت ورزشی و روایی سازه, با بهره گیری از تحلیل عاملی اکتشافی تایید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد(Cronbach’s Alpha=0.89) برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS 16  برای انجام آمار توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی و نرم افزار لیزرل جهت انجام تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج نشان داد اگرچه هر سه متغیر «کیفیت دسترسی», «کیفیت مجموعه ورزشی» و «کیفیت مسابقه» تاثیر معناداری بر تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی دارند, اما تاثیر کیفیت دسترسی بیش از دو متغیر دیگر است. لذا می توان گفت برای ارائه خدمات باکیفیت, باید به عوامل مختلفی توجه کرد, البته برخی از عوامل اهمیت بیشتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خطیب زاده، مهدی، کوزه چیان، هاشم، و هنرور، افشار. (1392). نقش کیفیت خدمات گردشگری ورزشی در تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 5(17)، 191-205. SID. https://sid.ir/paper/234478/fa

    Vancouver: کپی

    خطیب زاده مهدی، کوزه چیان هاشم، هنرور افشار. نقش کیفیت خدمات گردشگری ورزشی در تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1392؛5(17):191-205. Available from: https://sid.ir/paper/234478/fa

    IEEE: کپی

    مهدی خطیب زاده، هاشم کوزه چیان، و افشار هنرور، “نقش کیفیت خدمات گردشگری ورزشی در تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 5، no. 17، pp. 191–205، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا