مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

640
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ساختاری تمایل به بازگشت تماشاگران در مسابقات لیگ جهانی والیبال بر اساس اولویت بندی کیفیت خدمات و رضایتمندی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 38

چکیده

 ارائه خدمات با کیفیت در رقابت های ورزشی سبب افزایش تماشاگران جدید, توسعه مشاغل و کاهش عدم حضور ورزشکاران می شود. درحقیقت, کیفیت خدمات یکی از مهم ترین عواملی است که به رضایتمندی و تداوم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها منجر می شود, لذا, هدف از پژوهش حاضر تحلیل مسیر کیفیت خدمات و رضایتمندی بر تمایل به بازگشت تماشاگران لیگ جهانی والیبال بود. بدین منظور, 375تماشاگر حاضر در مسابقات لیگ جهانی والیبال به صورت تصادفی و هدفمند به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه های "کیفیت خدمات ورزشی چن" (2011) و "تمایل به بازگشت تماشاگران شانک" (2006) استفاده گردید. همچنین, جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از اطمینان از اعتبار پرسش نامه ها از نرم افزار اس.پی.اس.اس در بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و نرم افزار آموس جهت ترسیم تحلیل مسیر به کار رفت. نتایج نشان می دهد که رابطه معناداری بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با تمایل به بازگشت مجدد تماشاگران وجود دارد. همچنین, در بین کلیه ابعاد کیفیت خدمات, مولفه اعتماد بیشترین تاثیر را بر رضایتمندی تماشاگران داشته است, بنابراین, برخورداری از منابع انسانی متخصص که دارای مهارت متناسب با خدمات ارائه شده در استادیوم ورزشی آزادی باشند, می تواند از طریق ایجاد اعتماد در تماشاگران و بهبود رضایتمندی آن ها, زمینه حضور مجدد تماشاگران را فراهم نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قزلسفلو، حمیدرضا، و کلاته سیفری، معصومه. (1396). طراحی مدل ساختاری تمایل به بازگشت تماشاگران در مسابقات لیگ جهانی والیبال بر اساس اولویت بندی کیفیت خدمات و رضایتمندی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(43 )، 17-38. SID. https://sid.ir/paper/234488/fa

    Vancouver: کپی

    قزلسفلو حمیدرضا، کلاته سیفری معصومه. طراحی مدل ساختاری تمایل به بازگشت تماشاگران در مسابقات لیگ جهانی والیبال بر اساس اولویت بندی کیفیت خدمات و رضایتمندی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(43 ):17-38. Available from: https://sid.ir/paper/234488/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا قزلسفلو، و معصومه کلاته سیفری، “طراحی مدل ساختاری تمایل به بازگشت تماشاگران در مسابقات لیگ جهانی والیبال بر اساس اولویت بندی کیفیت خدمات و رضایتمندی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 43 ، pp. 17–38، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا