مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارزش ویژه برند تیم والیبال کاله مازندران

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی ارزش ویژه برند تیم والیبال کاله مازندران بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع هم بستگی بوده و شیوه گردآوری داده های آن میدانی می باشد. جهت انجام پژوهش, 338 نفر از تماشاگران مسابقه تیم والیبال کاله مازندران در ورزشگاه 2000 نفری پیامبر اعظم شهرستان آمل به روش طبقه ای متناسب انتخاب شدند و پرسش نامه ای با 49 سوال را تکمیل نمودند. جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه "راس, راسل و بنگ" (2008) استفاده شد و روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید این حوزه مورد تایید قرار گرفت. همچنین, به منظور تعیین پایایی پرسش نامه از آلفای کرونباخ (0.86) بهره گرفته شد و برای آزمون مدل فرضی پژوهش, تحلیل عاملی تاییدی مورداستفاده قرار گرفت که درنهایت, 13 عامل پیشنهادی راس در مورد تیم کاله تایید گردید. نتایج نشان دهنده تاثیر 11 عامل نشان برند, رقابت, مزیت, تعامل اجتماعی, تعهد, تاریخچه تیم, ویژگی سازمانی, موفقیت تیم, بازی تیم, افراد غیر بازیکن و ورزشگاه در بعد تداعیات ارزش برند و دو عامل همانند سازی و درونی کردن در بعد آگاهی از ارزش برند می باشد. همچنین, مشاهده می شود که هر 13 عامل موثر در ارزش برند تیم (معرفی شده ازسوی راس) در باره تیم والیبال کاله نیز موردتایید قرار می گیرند, به عبارت دیگر, چنانچه مدیران تیم ها و باشگاه ها در صدد ایجاد و یا افزایش ارزش برای برند تیم خود هستند, باید متغیرهای مذکور را مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، عادل، و تکلی، همیلا. (1396). بررسی ارزش ویژه برند تیم والیبال کاله مازندران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(43 )، 185-198. SID. https://sid.ir/paper/234491/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده عادل، تکلی همیلا. بررسی ارزش ویژه برند تیم والیبال کاله مازندران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(43 ):185-198. Available from: https://sid.ir/paper/234491/fa

    IEEE: کپی

    عادل عبداله زاده، و همیلا تکلی، “بررسی ارزش ویژه برند تیم والیبال کاله مازندران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 43 ، pp. 185–198، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234491/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button