مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 174

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی سبکهای تصمیمگیری خرید مصرفکنندگان پوشاک ورزشی انجام شد. روش پژوهش از نوع مطالعات کیفی با رویکرد نظریة دادهبنیاد بود. مصاحبههایی نیمه ساختاریافته و عمیق با سه گروه شامل متخصصان بازاریابی و بازاریابی ورزشی, تولیدکنندگان-عرضهکنندگان پوشاک ورزشی و مشتریان پوشاک ورزشی انجام شد (تعداد = 56). نمونهگیری به صورت هدفمند و گلوله برفی تاحد اشباع نظری ادامه یافت. تحلیل دادهها ازطریق تکنیک تحلیل تفسیری, با استفاده از روشهای کدگذاری باز, محوری و انتخابی انجام شد. نتایج تحلیل تفسیری مصاحبهها منجر به شناسایی 93 گویه شد که در 15 مقوله طبقهبندی شد. این 15 مقوله به عنوان سبکهای تصمیمگیری خرید, در قالب یک مدل کیفی ارائه شد. مدل مطالعه نشان داد که مشتریان ورزشی می توانند در خرید پوشاک ورزشی سبکهای دسترسی راحت, کیفیت گرایی, مدگرایی, ملی گرایی, جست وجوگر, اطمینان طلبی, احترام گرا, تنوع گرا, حس گرایی, لوکس گرایی, لذت گرایی, حساس به قیمت, برندگرایی, خرید سردرگم و تأثیرپذیر را دنبال کنند. برخی از سبک های ارائه شده در پژوهش حاضر, با مطالعات پیشین در حوزه های مختلف مطابقت داشتند. بااین وجود, سبک هایی چون تأثیرپذیر, حسگرایی و لوکس گرایی کمتر مورداشارة پژوهش های گذشته بوده اند. به طورکلی, سبک های تصمیمگیری خرید مصرفکنندگان میتوانند گستردهتر و متنوعتر از سبکهای تصمیم گیری خرید کنونی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحتی، مهدی، الهی، علیرضا، و اکبری یزدی، حسین. (1396). سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان پوشاک ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(45 )، 155-174. SID. https://sid.ir/paper/234511/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحتی مهدی، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان پوشاک ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(45 ):155-174. Available from: https://sid.ir/paper/234511/fa

    IEEE: کپی

    مهدی فلاحتی، علیرضا الهی، و حسین اکبری یزدی، “سبک های تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان پوشاک ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 45 ، pp. 155–174، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button