مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش هویت برند در قصد خرید مجدد با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 286

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی نقش هویت برند در قصد خرید با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی انجام شد. روش پژوهش, توصیفی-پیمایشی و ازنظر هدف, کاربردی بود. با توجه به مشخص نبودن حجم جامعة آماری, حجم نمونه براساس فرمول کوکران معادل 385 نفر برآورد شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه هایی با اقتباس از پرسش نامة هویت برند دهدشتی شاهرخ (1391) شامل چهار سؤال, پرسش نامة خودتصمیمی مشتریان گیماریز (2015) شامل پنج سؤال و پرسش نامة قصد خرید مجدد لیم (2006) شامل هفت سؤال استفاده شد. روایی و پایایی پرسش نامه ها تائید شد. داده ها با استفاده از نرم افزار لیزرل به وسیلة آزمون تحلیل مسیر تجزیه وتحلیل شدند. ضریب تأثیری که هویت برند به طور غیرمستقیم و ازطریق متغیر میانجی خودتصمیمی مشتریان بر قصد خرید مجدد گذاشت, برابر با 53/0 و به صورت مستقیم برابر با 33/0 بود. همچنین, هویت برند به صورت مستقیم, برابر با 56/0 بر خودتصمیمی مشتریان اثر داشت. باتوجهبه یافته های پژوهش, توجه بیش ازپیش به مدیریت تبلیغات و بازاریابی برندهای ورزشی, خلق ارزش برای مشتریان, تداعی هویت در اذهان افراد, به کاربردن فرایندهای روان شناختی و اجتماعی و تطبیق خصوصیات برند با ویژگی های مشتریان پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، جواد، و بیرامی، لیلا. (1397). نقش هویت برند در قصد خرید مجدد با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(52 )، 273-286. SID. https://sid.ir/paper/234534/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی جواد، بیرامی لیلا. نقش هویت برند در قصد خرید مجدد با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(52 ):273-286. Available from: https://sid.ir/paper/234534/fa

    IEEE: کپی

    جواد کریمی، و لیلا بیرامی، “نقش هویت برند در قصد خرید مجدد با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 52 ، pp. 273–286، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button