مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مؤلفه های مفهومی و کیفی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی در آموزش و ترغیب دانش آموزان به تحرک بدنی و ورزش

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 114

چکیده

 یکی از روش ها برای آموزش و علاقه مندکردن کودکان به انجام فعالیت های جسمانی و ورزش, ازطریق مدارس است که پژوهش حاضر به بررسی نقش عملکردی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی شهر تبریز پرداخت. روش پژوهش حاضر ازنوع توصیفی بود که به صورت تحلیل محتوا انجام شد و داده ها با استفاده از برگة کدگذاری پژوهشگرساخته که ضریب توافق و روایی آن درحد قابل قبولی بود, جمع آوری شدند. جامعة آماری این پژوهش دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه منطقة چهار شهر تبریز بودند که برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده شد. نتایج به دست آمده از تحلیل دیوار نگاره ها و نوشته ها نشان داد که ازمیان 219 دیوارنگاره و نوشتة تحلیل شده, 57/46 درصد از کل مطالب, مرتبط با مؤلفه های ورزشی هستند. نتایج حاکی بود که در دیوارهای مدارس ابتدایی مطالب مرتبط با مؤلفه های ورزش نامطلوب بوده است. این درحالی است که دیوارنگاره ها و نوشته ها در محیط مدارس می توانند به تشویق, آگاه کردن از فواید فعالیت های ورزشی, ایجاد فرهنگ انجام فعالیت های ورزشی و ارتقای عمل و سواد حرکتی کمک کنند. همچنین, بیشتر مدارس دارای دیواره هایی با متراژ های طولانی هستند که بدون استفاده مانده اند؛ درصورتی که مدیران و مسئولان می توانند با کمترین هزینه ها با ترسیم تصاویر و نوشته ها هم محیط جذابی را به وجود آورند و هم اهداف رفتاری موردنظر را آموزش دهند. با توجه به نتایج, وضعیت عملکردی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی در آموزش و ترغیب دانش آموزان به تحرک بدنی و ورزش درحد مطلوب نیست و به بازنگری نیاز دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، سعید، و بدری آذرین، یعقوب. (1397). تعیین مؤلفه های مفهومی و کیفی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی در آموزش و ترغیب دانش آموزان به تحرک بدنی و ورزش. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(49 )، 95-114. SID. https://sid.ir/paper/234560/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی سعید، بدری آذرین یعقوب. تعیین مؤلفه های مفهومی و کیفی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی در آموزش و ترغیب دانش آموزان به تحرک بدنی و ورزش. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(49 ):95-114. Available from: https://sid.ir/paper/234560/fa

    IEEE: کپی

    سعید یوسفی، و یعقوب بدری آذرین، “تعیین مؤلفه های مفهومی و کیفی دیوارنگاره ها و نوشته های مدارس ابتدایی در آموزش و ترغیب دانش آموزان به تحرک بدنی و ورزش،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 49 ، pp. 95–114، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button